Oportunităţi de integrare şcolară a copiilor cu autism
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1644 341
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 11:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.015.3 (31)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (599)
SM ISO690:2012
BUCUN, Nicolae, VRABIE, Silvia. Oportunităţi de integrare şcolară a copiilor cu autism. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 65-73. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Oportunităţi de integrare şcolară a copiilor cu autism

Opportunities of school integration of children with autism

CZU: 376.015.3

Pag. 65-73

Bucun Nicolae, Vrabie Silvia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2018


Rezumat

Aşa cum reiese din multe studii de caz, precum şi din experienţa de zi cu zi, tranziţia la şcoala primară este un moment dificil pentru copiii cu autism, cel mai frecvent fiind vorba de un mediu nou, de alte cadre didactice, de alţi colegi şi de reguli mai stricte. Atât adaptarea copilului cu autism la mediul şcolar, cât şi integrarea acestuia în activităţile instructive-educative, este determinată de modul în care cadrul didactic ştie să gestioneze comportamentele dezadaptative și mai ales de felul în care ştie să integreze copilul în colectiv, în sensul de a-l face acceptat de ceilalţi copii şi de a sprijini interacţiunile sale cu colegii. Deschiderea cadrului didactic de a învăţa de la părinţi şi/sau de la terapeuţi cum să lucreze efectiv cu un copil cu autism este esenţială pentru succesul integrării şi îi conferă un sprijin mare în elaborarea planului educaţional individualizat, după care îşi va putea proiecta uşor demersul educaţional

As result from many case studies and from day to day experience, the transition to primary school is a difficult moment for children with autism, most often by a new environment, by other teachers, colleagues, and by strict rules. The adaptation of the child with autism to the school environment as well as their integration in the educational activities is determined by the way the didactic framework knows how to handle both its non-adaptive behaviors and especially the way it can integrate it into their collective. The good behavior of teaching staff to learn from parents and / or therapists how to effectively work with a child with autism is essential to the success of integration and gives it a support in the development of the individualized educational plan, after which it can easily make their educational approach.   

Cuvinte-cheie
autism, integrare şcolară, ieşirea din activitate, însoţire, însoţitor de clasă.,

autism, school integration, acting-out, shadowing, shadow teaching