Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1644 341 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 11:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.015.3 (31) |
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (599) |
SM ISO690:2012 BUCUN, Nicolae, VRABIE, Silvia. Oportunităţi de integrare şcolară a copiilor cu autism. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 65-73. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.015.3 | ||||||
Pag. 65-73 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Aşa cum reiese din multe studii de caz, precum şi din experienţa de zi cu zi, tranziţia la şcoala primară este un moment dificil pentru copiii cu autism, cel mai frecvent fiind vorba de un mediu nou, de alte cadre didactice, de alţi colegi şi de reguli mai stricte. Atât adaptarea copilului cu autism la mediul şcolar, cât şi integrarea acestuia în activităţile instructive-educative, este determinată de modul în care cadrul didactic ştie să gestioneze comportamentele dezadaptative și mai ales de felul în care ştie să integreze copilul în colectiv, în sensul de a-l face acceptat de ceilalţi copii şi de a sprijini interacţiunile sale cu colegii. Deschiderea cadrului didactic de a învăţa de la părinţi şi/sau de la terapeuţi cum să lucreze efectiv cu un copil cu autism este esenţială pentru succesul integrării şi îi conferă un sprijin mare în elaborarea planului educaţional individualizat, după care îşi va putea proiecta uşor demersul educaţional |
||||||
Cuvinte-cheie autism, integrare şcolară, ieşirea din activitate, însoţire, însoţitor de clasă., autism, school integration, acting-out, shadowing, shadow teaching |
||||||
|