Predarea Religiei în şcoală: oportunitate umanistică şi promovare a valorilor creştine
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
867 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-13 22:16
SM ISO690:2012
IORDACHESCU, Veaceslav. Predarea Religiei în şcoală: oportunitate umanistică şi promovare a valorilor creştine. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 2(58), pp. 26-31. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(58) / 2018 / ISSN 1811-5470

Predarea Religiei în şcoală: oportunitate umanistică şi promovare a valorilor creştine

Religious education in school: umanistic oportunity and promotion of christian values


Pag. 26-31

Iordachescu Veaceslav12
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Gimnaziul nr.31, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 iulie 2018


Rezumat

Educaţia religioasă este o oportunitate a Bisericii de a transmite și cultiva valori. Articolul de faţă pornește de la scopul educaţiei religioase și prezintă baza legală de predare a Religiei în școlile din Republica Moldova. Disciplina Religie se regăsește în lista disciplinelor opţionale prin Hotărârea de Guvern nr. 596 din 02.07.10. Pe parcursul celor 8 ani de implementare, s-a reușit asigurarea didactică a disciplinei cu manuale și ghiduri de proiectare didactică. În scopul creșterii interesului pentru această disciplină, în anul școlar 2017 – 2018 s-au organizat mai multe activităţi extrașcolare cu implicarea elevilor. De o importanţă deosebită este și asigurarea calităţii actului de predare, pentru care s-au realizat un șir de activităţi de formare a profesorilor de Religie. Toate acestea au contribuit la menţinerea și promovarea orei de Religie în școală, astfel că, în anul școlar 2017 – 2018 ora de Religie s-a predat în 27% dintre școlile din Republică.

Religious education is an opportunity for the Church to convey and cultivate values. This article presents the legal basis of teaching Religion in the schools of the Republic of Moldova. The discipline of Religion can be found in the list of optional subjects following the Government Decision no. 596 of 02.07.10. Within the 8 years of subject implementation, the teaching materials provision of the discipline was achieved by means of textbooks and teaching guides. In order to increase the interest of this discipline in the school year 2017-2018, several extracurricular activities with the involvement of students were organized. The importance of the assurance of the quality of the teaching was realized by means of training activities for the teachers of Religion. All the mentioned activities helped to maintain and promote the subject in schools. As a result, in the 2017-2018 school year, Religion was taught in 27% of the schools.

Cuvinte-cheie
educație religioasă, curriculum la disciplina Religie, pedagogie creștină, şcoală, biserica.,

Religious education, religious curriculum, Christian pedagogy, school, church.