Psihogeneza conştiinţei de sine în diferite situaţii sociale de dezvoltare
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1181 71
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 19:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2 (201)
Psychology (3362)
SM ISO690:2012
RACU, Igor. Psihogeneza conştiinţei de sine în diferite situaţii sociale de dezvoltare. In: Prolegomene din istoria psihologiei în Republica Moldova, 4 mai 2018, Iași, România. România, Iaşi: Pan Europe, 2018, pp. 19-39. ISBN 978-973-8483-84-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prolegomene din istoria psihologiei în Republica Moldova 2018
Conferința "Prolegomene din istoria psihologiei în Republica Moldova"
Iași, România, Moldova, 4 mai 2018

Psihogeneza conştiinţei de sine în diferite situaţii sociale de dezvoltare

CZU: 159.923.2

Pag. 19-39

Racu Igor
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 iunie 2018


Rezumat

Articolul prezintă o cercetare complexă a procesului de dezvoltare a conștiinței de sine percepută ca un complex de elemente psihologice afectiv-cognitive, de la vârsta precoce până la adolescență în diferite situații sociale de dezvoltare. Autorul și-a propus ca scop de a determina particularitățile procesuale şi structurale de dezvoltare a conştiinţei de sine la diferite vârste şi elaborarea modelelor psihopedagogice de accelerare a formării acestei formaţiuni în diferite situaţii sociale de dezvoltare a personalităţii. Autorul pornește de la ipoteza că procesul dezvoltării conştiinţei de sine este determinat de un şir de etape, condiţii, factori, situaţii sociale de dezvoltare şi îşi are specificul său la fiecare etapă de vârstă.

The article present a complex research of the process of developing the self-consciousness perceived as a set of psychological affective-cognitive elements, from early age to adolescence in different social situations of development. The author put forward the goal to determine the processing and structuring peculiarities of the development of self-consciousness in different age and to elaborate the psycho-pedagogical models of accelerating the formation of self-consciousness in different social situations of personality development. The author starts with the hypothesis that the process of self-consciousness development is determined by many stages, conditions, factors, social situations of development, having its specificity at each stage of age.

Cuvinte-cheie
geneza conștiinței de sine, situații sociale de dezvoltare, geneza comunicării