Articolul precedent |
Articolul urmator |
877 68 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 15:03 |
SM ISO690:2012 POPESCU-MARTIN, Ofelia, RUSNAC, Svetlana. Tulburările de vorbire și integrarea socială la copii. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 354-362. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 354-362 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezentul studiu își propune să exploreze aspecte legate de integrarea socială (relații pozitive cu persoanele din mediul social imediat, percepția pozitivă din partea părinților și profesorilor) a copiilor din clasa pregătitoare în condițiile existenței unor tulburări de vorbire. Participanții la studiu au fost 120 copii, 71 băieți și 49 de fete, cu vârsta cuprinsă între 6-7 ani (M = 6.50, SD = 0.50), 60 cu și 60 fără tulburări de vorbire, înscriși în mai multe clase pregătitoare din județul Gorj, România. Pentru colectarea datelor au fost utilizate două scale de autoevaluare. Analiza diferențială prin testul T a indicat că, în comparație cu copiii fără tulburări de vorbire, copiii cu tulburări de vorbire au raportat scoruri semnificativ statistic mai mici în ceea ce privește relațiile interpersonale cu actorii din mediul social proxim (mama, tata, prietenii și profesorii). Copiii cu tulburări de vorbire sunt percepuți de părinți ca având dificultăți de comunicare cu persoanele din mediul social imediat mai accentuat decât sunt percepuți de părinții lor copiii fără tulburări de vorbire. Nu au fost identificate diferențe semnificative statistic între copiii cu tulburări de vorbire și cei fără tulburări de vorbire în ceea ce privește percepția copilului de către cadrele didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie integrarea socială a copiilor, relaţii interpersonale, tulburări de vorbire |
||||||
|
Crossref XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <doi_batch version='4.3.7' xmlns='http://www.crossref.org/schema/4.3.7' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.crossref.org/schema/4.3.7 http://www.crossref.org/schema/deposit/crossref4.3.7.xsd'> <head> <doi_batch_id>ibn-63352</doi_batch_id> <timestamp>1713526024</timestamp> <depositor> <depositor_name>Information Society Development Instiute, Republic of Moldova</depositor_name> <email_address>idsi@asm.md</email_address> </depositor> </head> <body> <collection> <collection_metadata> <full_title>The contemporary issues of the socio-humanistic sciences</full_title> </collection_metadata> <collection_issue> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <isbn>978-9975-933-80-3</isbn> </collection_issue> <collection_article publication_type='full_text'><titles> <title>Tulburările de vorbire și integrarea socială la copii</title> </titles> <contributors> <person_name sequence='first' contributor_role='author'> <given_name>Ofelia</given_name> <surname>Popescu-Martin</surname> </person_name> <person_name sequence='additional' contributor_role='author'> <given_name>Svetlana</given_name> <surname>Rusnac</surname> </person_name> </contributors> <publication_date media_type='print'> <year>2015</year> </publication_date> <pages> <first_page>354</first_page> <last_page>362</last_page> </pages> </collection_article> </collection> </body> </doi_batch>