Elemente de proiectare didactică în educația nonformală
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
717 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 14:37
SM ISO690:2012
ŞTEFÎRŢA, Adelina. Elemente de proiectare didactică în educația nonformală. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 155-160. ISBN 978-9975-933-80-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, Vol.1, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Elemente de proiectare didactică în educația nonformală

Elements of didactical preparation in nonformal education


Pag. 155-160

Ştefîrţa Adelina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2018


Rezumat

Formele generale ale educației sunt considerate a fi acele acțiuni și influențe pedagogice ce sunt desfășurate, succesiv sau simultan, în cadrul activității de formare-dezvoltare a personalității umane. Educația formală (oficială) este formată din acțiunile și influențele pedagogice ce sunt proiectate instituțional, sunt intenționate și se desfășoară sistematic. Educația informală (spontană) reprezintă ansamblul influențelor pedagogice (sau influențelor cotidiene, eterogene, incidentale, voluminoase – sub aspect cantitativ) exercitate spontan asupra personalității de la nivelul familiei, mediului social (cultural, politic, economic, religios etc.), (micro) grupurilor sociale, comunității (locale, teritoriale, naționale), mass-mediei (presa scrisă, radio, televiziune etc.). Aceste influențe nu sunt selectate, prelucrate și organizate din punct de vedere pedagogic. Educația nonformală (extrașcolară) este compusă din acțiunile și influențele pedagogice ce se desfășoară într-un cadru instituționalizat situat în afara sistemului de învățământ dar și în interiorul acestuia, prin activități extradidactice sau extrașcolare, opționale sau facultative. Conținutul și obiectivele urmărite sunt prevăzute în documente special elaborate cu o mare flexibilitate, diferențiindu-se în funcție de vârstă, sex, categorii socio-profesionale, interesul participanților, aptitudinile și înclinațiile acestora. Caracterul acestor activități este opțional.

General forms of education are considered to be the pedagogical influences that are developed for development and formation of the human personality. Formal education includes all pedagogical influences that have an institutional planning, an intention and that are systematically done. Informal education is formed of all pedagogical influences that have a spontaneous action on the human personality, such as family, social environment, social groups, community and mass-media. These influences are not selected, are not pedagogically organized. Non-formal education is based on the pedagogical influences that are done in an institutional frame but are not a part of the educational system. These are extra-didactical and optional activities. The content and the objectives are presented in special documents that are flexible, because it requires taking into consideration the age, socio-professional categories, interests and participants needs.

Cuvinte-cheie
educaţie, instruire, elevi, educaţie non-formală, proiectare didactică