Articolul precedent |
Articolul urmator |
717 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 14:37 |
SM ISO690:2012 ŞTEFÎRŢA, Adelina. Elemente de proiectare didactică în educația nonformală. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, Vol.1, pp. 155-160. ISBN 978-9975-933-80-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, Vol.1, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 155-160 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Formele generale ale educației sunt considerate a fi acele acțiuni și influențe pedagogice ce sunt desfășurate, succesiv sau simultan, în cadrul activității de formare-dezvoltare a personalității umane. Educația formală (oficială) este formată din acțiunile și influențele pedagogice ce sunt proiectate instituțional, sunt intenționate și se desfășoară sistematic. Educația informală (spontană) reprezintă ansamblul influențelor pedagogice (sau influențelor cotidiene, eterogene, incidentale, voluminoase – sub aspect cantitativ) exercitate spontan asupra personalității de la nivelul familiei, mediului social (cultural, politic, economic, religios etc.), (micro) grupurilor sociale, comunității (locale, teritoriale, naționale), mass-mediei (presa scrisă, radio, televiziune etc.). Aceste influențe nu sunt selectate, prelucrate și organizate din punct de vedere pedagogic. Educația nonformală (extrașcolară) este compusă din acțiunile și influențele pedagogice ce se desfășoară într-un cadru instituționalizat situat în afara sistemului de învățământ dar și în interiorul acestuia, prin activități extradidactice sau extrașcolare, opționale sau facultative. Conținutul și obiectivele urmărite sunt prevăzute în documente special elaborate cu o mare flexibilitate, diferențiindu-se în funcție de vârstă, sex, categorii socio-profesionale, interesul participanților, aptitudinile și înclinațiile acestora. Caracterul acestor activități este opțional. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, instruire, elevi, educaţie non-formală, proiectare didactică |
||||||
|