Condiții pentru formarea-evaluarea transdisciplinară a competenţei-cheie de comunicare în limba română
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
990 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-21 17:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016.046:811.135.1 (11)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3882)
Balkan Romance / Balkan Romanic languages (1455)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Condiții pentru formarea-evaluarea transdisciplinară a competenţei-cheie de comunicare în limba română. In: Univers Pedagogic, 2018, nr. 1(57), pp. 3-9. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(57) / 2018 / ISSN 1811-5470

Condiții pentru formarea-evaluarea transdisciplinară a competenţei-cheie de comunicare în limba română

Conditions for learning-assessing the trans-disciplinary key competency of communicating in romanian language

CZU: 37.016.046:811.135.1

Pag. 3-9

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 5 iunie 2018


Rezumat

În articol este argumentată necesitatea creării condițiilor pentru implementarea instruirii centrate pe competențe-cheie, transpusă în curriculumul școlar din Republica Moldova, și descrisă metodologia de formare-evaluare transdisciplinară a competenței-cheie de comunicare în limba română în vederea sprijinirii implementării acestei paradigme la nivel de proces educațional și de formare profesională continuă a cadrelor didactice.

The article outlines the need for developing the school curriculum in the Republic of Moldova on a competency-based model, and describes the trans-disciplinary methodology for acquiring-assessing the key competency of communicating in Romanian language to support the implementation of this paradigm at the level of the educational process and the continuous professional training of teaching staff.

Cuvinte-cheie
paradigmă, curriculum școlar, competenţe-cheie, comunicare în limba română, condiții de implementare, perspectivă inter- și transdisciplinară, metodologie, proces de învățământ, acţiune educativă, angajare pedagogică, parteneriat strategic.,

paradigm, school curriculum, key competences, communication in Romanian, implementation conditions, inter- and transdisciplinary perspective, model, methodology, educational process, educational action, pedagogical engagement, strategic partnership.