Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de psihologie
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1190 51
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-13 16:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378 (2651)
Higher education. Universities. Academic study (2561)
SM ISO690:2012
COVACI, Mihai, JELESCU, Petru. Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de psihologie. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2018, nr. 1(50), pp. 77-87. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 1(50) / 2018 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Dezvoltarea în condiţii experimentale a stilurilor de învăţare şi a tipurilor de inteligenţă la studenţii facultăţii de psihologie

Experimental development of learning styles and types of intelligence in students from the faculty of psychology

CZU: 378

Pag. 77-87

Covaci Mihai12, Jelescu Petru1
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea „Hyperion”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 4 iunie 2018


Rezumat

Cercetarea constatativă a permis elaborarea unui program de intervenție psihologică bazat pe formarea și dezvoltarea caracteristicilor deficitare din cadrul stilurilor de învățare și tipurile de inteligență ale studenților prin evitarea memorării mecanice și încurajarea proceselor de însușire constructivă a informației. Această cercetare a fost urmată de un program experimental desfășurat cu un grup de 15 studenți (și alți 15 în grupul de control). Structura programului experimental s-a bazat pe gruparea stilurilor în trei scale: scala Reflexivității a grupat stilurile reflexiv (Honey-Mumford), observația reflectată (Kolb), procesare critică (Vermunt) și inteligența inter-personală (Gardner); scala Teoretizare a inclus stilul teoretic (Honey-Mumford), conceptualizarea abstractă (Kolb), Autoreglarea proceselor, rezultatelor și conținutului învățării (Vermunt) și inteligența verbal-lingvistică (Vermunt); scala pragmatismului a inclus stilul pragmatic (Honey-Mumford), experiența concretă (Kolb), procesare concretă (Vermunt) și inteligența intra-personală (Gardner).

Observational research has enabled the elaboration of a psychological intervention program based on the formation and development of deficient characteristics of learning styles and student intelligence by avoiding mechanical memory and encouraging constructive acquisition of information. This research was followed by an experimental program with a group of 15 students (and another 15 in the control group). The structure of the experimental program was based on the grouping of three-scale styles: the Reflexivity scale grouped reflexive styles (Honey-Mumford), reflected observation (Kolb), critical processing (Vermunt), and interpersonal intelligence (Gardner); the Theoretical scale included theorist style (Honey-Mumford), abstract conceptualization (Kolb), self-regulation of learning processes, results and content (Vermunt) and verballinguistic intelligence (Vermunt); the Pragmatism scale included pragmatic style (Honey-Mumford), concrete experience (Kolb), concrete processing (Vermunt) and intrapersonal intelligence (Gardner).

Cuvinte-cheie
stil de învăţare, program de intervenție psihologică, grup experimental,

tip inteligență, grup de control.