Problematizarea – tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1003 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-24 14:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (633)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
SM ISO690:2012
VASILIEV, Maria. Problematizarea – tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 15-19. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455

Problematizarea – tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar

Problematization as didactic technology to streamline the higher education

CZU: 378.147

Pag. 15-19

Vasiliev Maria
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 13 martie 2018


Rezumat

În articol este abordat rolul problematizării ca tehnologie didactică de eficientizare a învăţământului universitar, în ideea de a le prezenta cadrelor didactice oportunităţile pe care le oferă această tehnologie în schimbarea atitudinii studentului faţă de studiile pe care le urmează şi în formarea motivaţiei pentru învăţare. La fel, în articol sunt elucidate principiile învăţământului problematizat şi misiunea profesorului în realizarea acestuia. Sunt identificate mai multe probleme cu care se confruntă învăţământul universitar: lipsa motivaţiei şi a interesului studenţilor pentru învăţare; valorificarea insuficientă a valențelor formative ale metodelor de predare etc. În scopul soluţionării acestora, autoarea pledează pentru implementarea învăţământului problematizat, prezentând multiplele sale avantaje

The article reflects the role of problematisation as didactic technology to streamline the higher education. The purpose of this article is to introduce to the didactic staff the opportunities offered by problematisation as didactic technology for changing students attitude towards learning and forming the learning motivation. Also, the article considers the principles of problematised education and the teacher’s role in it. The author identifies some problems existing in higher education: students lack of motivation and interest for learning; insufficient valorisation of formative possibilities of teaching methods. In order to solve them, the author calls for the implementation of problematised education, presenting its multiple advantages.     

Cuvinte-cheie
problematisation, problematical/problematised training, problematised education, specialty competences, authentic contents,

didactic technology, problem situation, higher education, performance, motivation, interest, learning.