Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1146 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-26 20:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046 (259) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Curriculumul cursului opţional: ancorarea în politicile educaţionale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 5-6(99-100), pp. 20-23. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 5-6(99-100) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046 | ||||||
Pag. 20-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la o problemă acută a educaţiei în Republica Moldova: dezvoltarea curriculumului la decizia şcolii. Sunt comparate modalităţile în care criteriile aplicate evaluării unui curriculum – unicitatea, participarea, univocitatea, adaptabilitatea, coerenţa internă şi externă – se reflectă în Curriculumul Naţional şi în curriculumul la decizia şcolii. Parcursul noului curriculum priveşte lansarea unor idei, pregătirea actorilor educaţionali, elaborarea, testarea şi aprobarea lui, precum şi predarea cursurilor opţionale de către cadrele didactice, cu evaluarea ulterioară a procesului şi impactului. Una dintre soluţii, pe larg reflectată în lista de curricula aprobate de Ministerul Educaţiei, este elaborarea cursurilor de către profesorii care, în anii precedenţi, au reuşit deja să-şi experimenteze oferta şi de către ONG-urile care au contribuit la elaborarea auxiliarelor didactice şi la formarea profesorilor. O altă soluţie ar fi crearea condiţiilor şi acordarea suportului metodologic pentru acele cadre didactice care se simt pregătite să ofere cursuri noi, dar au nevoie de o orientare şi de aducerea la un numitor comun. Prezentarea tipologiei cursurilor opţionale, cu exemple de titluri aprobate şi recomandate, completează studiul. |
||||||
Cuvinte-cheie Planning framework, school-based curriculum, curriculum improvement, curriculum assessment, curriculum validation., curriculum, Optional course, curriculum development |
||||||
|