Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1074 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 21:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046 (259) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Portofoliul cursului opţional: între curriculum şi manual. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2016, nr. 2(96), pp. 20-23. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046 | ||||||
Pag. 20-23 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul se referă la situaţia în care se află mulţi dintre profesorii ce se angajează să predea cursuri opţionale în învăţămîntul preuniversitar în circumstanţele în care acestea nu au o asigurare didactică pe măsura necesităţilor. Autorul pledează pentru compilarea materialelor necesare, pe care profesorul le selectează în conformitate cu exigenţele curriculare, şi corelarea lor foarte strînsă cu activităţile de învăţare, mai ales cu probele de evaluare formativă şi sumativă. O modalitate de a construi un suport de curs a cărui continuare firească să devină portofoliul elevului este prezentată în baza unui curs propus pentru aria curriculară Limbă şi comunicare – Resurse lexicografice deschise în studiul limbilor. Sînt enumerate diverse resurse care şi-ar avea locul în suportul de curs şi produsele elevilor, care urmează să completeze portofoliul personal al fiecăruia. Lucrînd în acest fel, profesorul va deveni total independent în conceperea şi desfăşurarea demersului didactic şi va avea mai multă siguranţă şi mobilitate. Este important ca materialele chemate să suplinească manualul să corespundă cerinţelor faţă de orice carte şcolară: relevanţă, accesibilitate, validitate, atractivitate, flexibilitate, caracter deschis, participare, socializare. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, Optional course, textbook, portfolio, formative assessment, summative assessment, didactic materials. |
||||||
|