Formarea imaginii Rusiei la diferite grupe de varstă in Republica Moldova
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
681 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 14:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.658.2:316.346.32(470) (1)
Social psychology (960)
Social structure. Society as a social system (976)
SM ISO690:2012
CAUNENCO, Irina. Formarea imaginii Rusiei la diferite grupe de varstă in Republica Moldova. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 9, 30-31 mai 2017, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2017, Ediția 9, p. 63. ISBN 978-9975-84-030-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare
Ediția 9, 2017
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare"
9, Chișinău, Moldova, 30-31 mai 2017

Formarea imaginii Rusiei la diferite grupe de varstă in Republica Moldova

CZU: 316.658.2:316.346.32(470)

Pag. 63-63

Caunenco Irina
 
Institutul Patrimoniului Cultural al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2018



Teza

Analiza generațiilor face posibilă identificarea dinamicii şi a legităților de dezvoltare a societăţii, precum şi inţelegerea procesului de transmitere culturală in cadrul societăţii in curs de schimbare. Cercetarea a fost realizată in cadrul procesului de studiu al imaginii Rusiei la diferite grupe de generații (componența de varstă 25-60 de ani). Metoda de bază in studiu a fost interviul semi-structurat, orientat pe problemă. Au fost identificate diferenţe la generații in ceea ce privește imaginea Rusiei: in randul tinerei generaţii, imaginea Rusiei se caracterizează prin variabilitate mare – de la idealizare pană la negativ-mitic; generaţia de adulţi – de la „prezentul” clar – pozitiv, pană la „trecutul ireversibil” nostalgic. Generaţia perioadei pană la „restructurare (perestroika)” (de la 40 la 50 de ani) alocă imaginii Rusiei, elementele „cultura”, „piaţa muncii”, o multitudine de resurse. Generația post „restructurare” (de la 18 la 36 de ani) evidenţiază mai des in imaginea Rusiei caracteristicile geopolitice și economice: zonă de mari resurse, teritoriu mare, puterea militară, utilizarea neeficientă a resurselor naturale, precauţie in ceea ce priveşte politica externă. E de evidențiat relevanța impactului generativei a treia asupra formarii imaginii Rusiei. Imaginea Rusiei poate fi descrisă ca adunată, ruptă (fragmentată), „carpită”. Studiul a fost realizat cu susținerea FP7 ERA.Net RUS Plus (16:80013 16.06.01 : proiectul „Percepţia Rusiei in Eurasia: Memorie, Identitate, Conflicte”).