Articolul precedent |
Articolul urmator |
1285 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-26 23:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.013.2 (73) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3894) |
SM ISO690:2012 VACARCIUC, Mariana. Considerații ale pedagogiei umaniste din perspectiva realizării procesului de educație muzicală. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 142-146. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 7 iunie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.013.2 | ||||||
Pag. 142-146 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article reflects aspects of humanistic pedagogy and possibilities for its realization within general musical education. Thus, it includes presented visions and results of the researches made by the scholars in the psychological, pedagogical, and philosophical fields. Alongside, Live Ethics is also considered as an ethno-philosophical teaching that encompasses all aspects of human existence. In this context, music is highlighted as a genre of art, where predominantly the three supreme fundamental aspects are reflected: Truth, Good, Beautiful, and it analyzes / presents the rhythm and harmony as two main elements of musical language that can be approached at the lessons of Musical Education from the perspective of realizing humanistic pedagogy. |
||||||
|