Considerații ale pedagogiei umaniste din perspectiva realizării procesului de educație muzicală
Close
Articolul precedent
Articolul urmator
1285 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-26 23:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013.2 (73)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3894)
SM ISO690:2012
VACARCIUC, Mariana. Considerații ale pedagogiei umaniste din perspectiva realizării procesului de educație muzicală. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 7 iunie 2017, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, Cahul, 2017, Vol.2, pp. 142-146. ISBN 978-9975-88-019-0. 978-9975-88-021-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.2, 2017
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2017

Considerații ale pedagogiei umaniste din perspectiva realizării procesului de educație muzicală

Considerations of humanistic pedagogy from of the musical education process’ perspective

CZU: 37.013.2

Pag. 142-146

Vacarciuc Mariana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2017


Rezumat

This article reflects aspects of humanistic pedagogy and possibilities for its realization within general musical education. Thus, it includes presented visions and results of the researches made by the scholars in the psychological, pedagogical, and philosophical fields. Alongside, Live Ethics is also considered as an ethno-philosophical teaching that encompasses all aspects of human existence. In this context, music is highlighted as a genre of art, where predominantly the three supreme fundamental aspects are reflected: Truth, Good, Beautiful, and it analyzes / presents the rhythm and harmony as two main elements of musical language that can be approached at the lessons of Musical Education from the perspective of realizing humanistic pedagogy.