Conceptul autonomiei în dreptul internaţional şi în dreptul național al Republicii Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
821 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-30 21:38
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
341.22+342.5(478) (1)
Persons and things in international law (987)
Power of the state. System and function of organs of government (411)
SM ISO690:2012
SCUTARU, Eduard. Conceptul autonomiei în dreptul internaţional şi în dreptul național al Republicii Moldova. In: Legea şi Viaţa, 2017, nr. 11(311), pp. 43-46. ISSN 2587-4365.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 11(311) / 2017 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Conceptul autonomiei în dreptul internaţional şi în dreptul național al Republicii Moldova

CZU: 341.22+342.5(478)

Pag. 43-46

Scutaru Eduard
 
Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2017


Rezumat

Ținând cont de existența așa numitelor ”conflicte înghețate” în spațiul ex-sovietic, prezentul articol științific face o analiză a autonomiei din punct de vedere al dreptului internațional și național. Când vorbim despre autonomie, noțiunea de secesiune nu-și are locul. Autonomia este legată de dreptul minorităților (naționale, etnice, religioase). Dreptul internațional nu are multe de spus referitor la autonomie, ea calificând-o ca aparținând dreptului național al fiecărui stat. Republica Moldova are experiență atât cu autonomii reglementate ( Găgăuzia), cât și cu o secesiune, care urmează a fi soluționată prin acordarea unei autonomii largi regiunii transnistrene în corespundere cu Constituția RM.

Having regard the existence of so called ”frozen conflict” in the former USSR countries, the present scientific article makes an analysis of autonomy in the view of international and national legislation. When we talk about autonomy, such notion as secessionis forbidden. Autonomy is linked with the rights of minorities (national, ethnic, religious etc.). International law does not have much to say about autonomy. It sees autonomy as part of national law. Republic of Moldova has experience in dealing with autonomous regions (Găgăuzia), and as well as with secessions, that must be solved by granting a large autonomy to the transnistrian region, in correspondence with the Constitution of the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
autonomie, conflict transnistrean, drept internațional, drept naţional, secesiune, autodeterminare,

strategie de soluționare a conflictului