Articolul precedent |
Articolul urmator |
948 59 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 13:46 |
SM ISO690:2012 DONCEAN, Marilena. Culoarea – forme de exprimare, comunicare și promovare . In: Creşterea economică în condiţiile globalizării: : modele de dezvoltare durabilă, 12-13 octombrie 2017, Chișinău. Chisinau, Moldova: Complexul Editorial INCE, 2017, Ediția 12, Vol.2, pp. 204-209. ISBN 978-9975-3171-2-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Creşterea economică în condiţiile globalizării Ediția 12, Vol.2, 2017 |
||||||
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării" Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2017 | ||||||
|
||||||
JEL: D80, D83, D89 | ||||||
Pag. 204-209 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Să ne închipuim, că pentru o clipă ar dispare din natură culoarea, că toate obiectele și ființele ce pulsează în lumea materială din jurul nostru ar deveni incolore sau cenușii. Am asista la un tablou deprimant, monoton, adaptarea la un astfel de mediu fiind practice imposibilă. Culorile însuflețesc, nuanțează, diversifică formele și contururile, umbrele și luminile. Senzația pe care ne-o transmite un buchet de flori multicolore este cu totul alta decat cea transmisă de unul alcătuit doar din flori albe. Natura realizează adevărate armonii de culori, adevărate simfonii cromatice, care au înrâurit din totdeauna viața omului. S-a demonstrat că, haina cromatică a Universului nostru natural, la care s-a adăugat şi cea creată de om în spaţiul intra şi extra artistic a influenţat şi influenţează comportamentul uman, determinîndu-i împreună cu alţi factori interni şi ambientali o anumită conduită. Se cunoaşte că într-un anume fel te simţi şi lucrezi într-o ambianţă coloristică îmbietoare şi altfel într-un cadru monoton şi mohorât. Fiind într-o lupta permanentă cu inerţia statică, natura a găsit tot atâtea soluţii pentru a invinge uniformitatea cromatică: a creat anotimpurile dând fiecărei perioade o culoare dominantă (prin lumină şi vegetaţie). Culoarea, aceasta deosebită însuşire a tuturor lucrurilor, constituie una din componentele importante nu numai a echilibrului ambianţei interioare a structurilor de cazare, peisajului rural, alimentelor ecologice cât şi a stării noastre afective. |
||||||
Cuvinte-cheie culoare, armonie, promovare, comunicare, chromatic |
||||||
|