Formarea competenţei de cercetare experimentală a substanţelor, fenomenelor şi proceselor chimice
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
680 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:54 (38)
General questions of didactics and method (1212)
Chemistry. Crystallography. Mineralogy (2025)
SM ISO690:2012
DÎMOVSCAIA, Galina, SUBOTIN, Iurie. Formarea competenţei de cercetare experimentală a substanţelor, fenomenelor şi proceselor chimice. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2011, nr. 5-6(69-70), pp. 100-105. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 5-6(69-70) / 2011 / ISSN 1810-6455

Formarea competenţei de cercetare experimentală a substanţelor, fenomenelor şi proceselor chimice
CZU: 37.02:54

Pag. 100-105

Dîmovscaia Galina1, Subotin Iurie2
 
1 Liceul Teoretic „Vasile Lupu“, Chişinău,
2 Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 22 septembrie 2017


Rezumat

Experimentului chimic îi revine un rol important în însuşirea materiei la disciplina Chimie la treapta liceală. În articolul dat prezentăm experienţa noastră la clasă privind formarea competenţei de cercetare experimentală a substanţelor, proceselor şi fenomenelor chimice. Pentru dezvoltarea efi cientă a competenţelor, orice profesor caută noi abordări, aplică noi tehnologii de predare-învăţare-evaluare. Modelul propus de noi poate contribui la îmbunătăţirea demersului profesorilor de chimie, iar recomandările incluse vor fi utile în pregătirea şi efectuarea experimentului chimic la lecţii, luînd în consideraţie spectrul unităţii de conţinut şi obiectivele instruirii. Acest model, de asemenea, va stimula elevii pentru studiul chimiei.

Die Besonderheit des chemischen Experimentes al seiner Mittel der Erkenntnis besteht darin, dass die Schüler im Laufe der Beobachtungen und beim selbständigen Vornehmen des Experiments nicht nur das Wissen über die Eigenschaften des Stoffes und die chemischen Prozesse schneller behalten, sondern auch lernen, das theoretische Wissen experimental zu bestätigen. Der Schüler, der einen Versuch erfüllt und die chemischen Umsetzungen beobachtet, überzeugt sich, dass komplizierten chemischen Prozesse verhalten kann, dass es in dem Erscheinungen nichts geheimnisvoll gibt, sie sind von den natürlichen Gesetzen abhängig, deren Erkenntnis die Möglichkeit ihrer breiten Nutzung im praktischen Handeln des Menschen gewährleistet.