Perspectiva interculturală în predarea limbilor străine
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1021 20
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-04 13:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.035:81'243 (1)
Education (14196)
Linguistics and languages (5013)
SM ISO690:2012
NEGRESCU-BABUŞ, Inna. Perspectiva interculturală în predarea limbilor străine. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 2(45), pp. 111-114. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(45) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Perspectiva interculturală în predarea limbilor străine
CZU: 37.035:81'243

Pag. 111-114

Negrescu-Babuş Inna
 
Institutul de Filologie al AŞM
 
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

There is nothing new in the fact of language and culture being closely connected, and that knowing other cultures a person becomes conscious of his own cultural identity. Considering the teaching and learning of languages an intercultural dialogue, our approach is to determine the role of intercultural aspect in learning a foreign language. We also have in view the intercultural education as a pedagogical approach to cultural differences, a strategy which take into account the spiritual and cultural specificities. This type of education aims at developing an education for everybody in the spirit of recognizing the differences existing within the same society and refers less to achieving education in different cultures, which fact would emply isolation of cultural groups. Intercultural education favors interaction and dialogue, availability and willingness to go out of oneself for a possible projection in somebody else.

Nu mai este o noutate faptul că între limbă şi cultură există o strânsă legătură, iar prin cunoaşterea altor culturi omul devine conştient de propria sa identitate culturală. Considerând procesul de predare şi învăţare a limbilor străine un dialog intercultural, demersul nostru vizează determinarea rolului dimensiunii interculturale în învăţarea unei limbi străine. Am urmărit de asemenea educaţia interculturală ca abordare pedagogică a diferenţelor culturale, strategie prin care se iau în considerare specificităţile spirituale şi culturale. Acest tip de educaţie urmăreşte dezvoltarea unei educaţii pentru toţi în spiritul recunoaşterii diferenţelor ce există în interiorul aceleiaşi societăţi şi se referă mai puţin la realizarea unei educaţii pentru culturi diferite, ceea ce ar presupune o izolare a grupurilor culturale. Educaţia interculturală privilegiază interacţiunea şi dialogul, disponibilitatea şi dorinţa de a ieşi din sine pentru o eventuală proiecţie în celălalt.

Cuvinte-cheie
interculturalitate, reprezentări culturale, identitate,

interacțiuni interculturale