Imaginea Republicii Moldova în calitate de destinație turistică printre greci
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
955 22
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-26 11:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.48(478+495) (1)
Tourism (532)
SM ISO690:2012
CAZACU, Stela. Imaginea Republicii Moldova în calitate de destinație turistică printre greci. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2017, nr. 2(45), pp. 88-97. ISSN 1857-0461.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 2(45) / 2017 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Imaginea Republicii Moldova în calitate de destinație turistică printre greci
CZU: 338.48(478+495)

Pag. 88-97

Cazacu Stela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 11 august 2017


Rezumat

International tourism influences beneficially the economies of the countries. It is widely known that the image of a destination influences the intentions of the tourists to visit it. Hence, it is imperative that the image of the Republic of Moldova as a tourism destination to be positive, which would lead to an increase in receptive tourism in Moldova. In this context, this article has the purpose to evaluate the image of Republic of Moldova as a tourism destination among Greeks. It uses a theoretical model that comprises five components of a destination image. Using 104 questionnaires delivered among Greeks interested in tourism activities, we found out that the Moldovan image as a tourism destination is imprecise, neutral, thus neither positive, nor negative, due to the respondents’ poor knowledge about Moldova. Furthermore, the Greeks reveal low intentions to visit Moldova, where particularly low intentions were observed among Greeks who have already visited Moldova. Moreover, this research study confirms that the image of a destination plays a strong influence on the tourists’ intentions. Based on the findings and conclusions of this research study, we suggest several recommendations to the tourism destination marketeers.

Turismul internațional are un impact benefic asupra economiei țărilor. Prin urmare, este important ca imaginea Republicii Moldova în calitate de destinație turistică să fie una pozitivă, ceea ce ar contribui la creșterea turismului receptor în Moldova. În contextul dat, articolul are scopul de a evalua imaginea Republicii Moldova în calitate de destinație turistică printre greci. După cum avea să constate autorul, Grecia este a patra destinație turistică populară printre moldoveni. Cu toate acestea, numărul de sosiri ale turiștilor din Grecia în Republica Moldova este relativ constant și foarte mic. Astfel, articolul utilizează un model teoretic care include cinci componente ale imaginii unei țări. Folosind 104 chestionare livrate printre grecii interesați de activitățile de turism, am determinat că reprezentările despre Republica Moldova ca destinație turistică, din cauza unei informări sumare, sunt imprecise, neutre, nici pozitive, nici negative. În plus, puțini greci se arată dispuși să întreprindă o călătorie în Republica Moldova. Intenții foarte scăzute se observă în special printre cei care deja au vizitat Moldova. Mai mult decât atât, studiul confirmă că imaginea unei destinații are un impact decisiv asupra intențiilor turiștilor. În baza rezultatelor și concluziilor cercetării respective, autorul sugerează câteva recomandări pentru specialiștii în marketingul unei destinații turistice.

Cuvinte-cheie
comportamentul consumatorului, destinaţie turistică, percepţie,

imaginea Republicii Moldova, intenția turiștilor, turiști greci