Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
872 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-04-09 17:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:81'243 (28) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3920) |
Linguistics and languages (5052) |
SM ISO690:2012 TRINCA, Lilia. Strategii psiholingvistice în procesul de predare a limbilor. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 10-15. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:81'243 | ||||||
Pag. 10-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Azi, este actuală abordarea psiholingvistică a didacticii limbii. Am ales acest traseu demersului nostru cognitiv dat fiind ineficienţa, pe alocuri chiar eşecul, unor metode utilizate în predarea limbilor, metode avînd toate garanţiile de ştiinţificitate. Ideile în jurul cărora este construit acest traseu vizează congruenţa dintre limbă şi gîndire, dintre limbă şi cultură, ceea ce implică, în mod obligatoriu, un al treilea element component de natură psihică – identitatea lingvistică. Specificul naţional al identităţii lingvistice se reflectă în vocabular şi în caracterul raporturilor din cadrul reţelei asociativ-verbale, ce reprezintă tabloul lingval al lumii. Iată de ce o modalitate sigură de reconstrucţie a identităţii lingvistice este experimentul asociativ – o tehnică ce are drept scop identificarea asociaţiilor existente în memoria unui om, apărute în baza experienţei sale anterioare. |
||||||
Cuvinte-cheie psycholinguistics, associates, associative experiment, primary linguistic identity and secondary linguistic identity, lingual picture, word-stimulus, reaction-word |
||||||
|