Model psihopedagogic de proiectare a competenţelor pentru disciplina şcolară
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
871 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-20 13:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126 (123)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Model psihopedagogic de proiectare a competenţelor pentru disciplina şcolară. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2014, nr. 4(86), pp. 5-10. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(86) / 2014 / ISSN 1810-6455

Model psihopedagogic de proiectare a competenţelor pentru disciplina şcolară
CZU: 378.126

Pag. 5-10

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 august 2017


Rezumat

În articolul dat se fundamentează în plan psihologic, pedagogic şi teleologic un model/referenţial al proiectării competenţelor generale pentru disciplina şcolară. Modelul se axează pe: teoriile psihologice ale învăţării, structurarea teleologică a finalităţilor de învăţare, potenţialul formativ al conţinuturilor disciplinei şcolare, dar şi pe definirea modernă a competenţelor de format. În articol se descriu pe larg etapele şi procedurile de proiectare a competenţelor generale pentru disciplina şcolară, aplicînd modelul/referenţialul propus.

The present article refers to the foundation of a model of designing general competences for school discipline taking into account psychological, pedagogical and teleological aspects. The model focuses on psychological theories of learning, teleological structuring of education finalities, formative potential of school discipline content, but also on the modern definition of competences to be formed. The article also describes in detail the steps and procedures of designing general competences for school discipline, applying the proposed model.

Cuvinte-cheie
Definition of competences, psycho-pedagogical model,

general competences, school discipline