Influenţe ale factorului de gen asupra comportamentului în situaţii de conflict
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
892 51
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 22:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.6+37.015.3 (6)
Social psychology (960)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3894)
SM ISO690:2012
PAVLENKO, Lilia. Influenţe ale factorului de gen asupra comportamentului în situaţii de conflict. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 157-168. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Influenţe ale factorului de gen asupra comportamentului în situaţii de conflict
CZU: 316.6+37.015.3

Pag. 157-168

Pavlenko Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 24 iulie 2017


Rezumat

Reprezentanţii teoriei rolurilor sociale (J.L. Moreno, A. Bandura, H. Mead etc.) susţin că diferenţele gender constituie un produs al rolurilor sociale, care menţin sau deprimă, la rândul lor, variante concrete de comportament ale bărbaţilor şi femeilor. Rolurile variate dezvoltă mai multe deprinderi şi atitudini ce generează comportamente diferite pentru ambele genuri. Cercetarea comportamentului bărbaţilor şi al femeilor în situaţiile, în special tensionante, cu care se confruntă, a prezentat dintotdeauna interes sporit pentru cei ce studiază problematica gender. Interesul sporit a şi stimulat această cercetare, având ca subiect dependenţa tipului de comportament de factorul gender într-o situaţie tensionantă din copilărie şi adolescenţă. Autoarea articolului analizează rezultatele experimentale ale cercetării obţinute prin aplicarea metodei proiective Imaginile pe un eşantion de 230 de subiecţi de vârstele preşcolară (78 - în jur de 6 ani), şcolară mică (72 - în jur de 9 ani) şi preadolescentă (78 - în jur de 12 ani). Rezultatele completează cu date noi reprezentările despre tipul de comportament preferat în situaţiile conflictuale în care este implicat factorul gender. Analiza rezultatelor cercetării în dinamică la cele trei vârste a pus în evidenţă tendinţe generale referitor la preferinţele unor anumite tipuri de comportament de către fiecare gen aparte.

The representatives of social roles theory (J.L. Moreno, A. Bandura, H. Mead) claim that gender differences constitute a product of social roles, which in their turn, maintain or depress in men and women concrete variants of behavior. Various roles develop more skills and attitudes that generate different behavior for both genders. Research of men and women behavior in the situations they face, in particular, tense situations, always presented interest for those who study gender topics. This interest has caused our research about the dependence of behavior type on gender factor. The author analyzes the experimental results obtained applying the projective method “Images”, to the sample of 230 subjects of preschool (78 - around 6 years), elementary school (72 - around 8 years) and preadolescence (78 - around 13 years) age. The results complement with new data our representations about preferred behavioral type in conflict situations by girls and boys. The analysis of research results in dynamics, as related to the three ages, revealed the general tendencies for the specific types of behavior for each particular gender.

Cuvinte-cheie
factor gender, metode proiective,

tip de comportament, situaţii conflictuale