Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
892 51 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-10 22:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.6+37.015.3 (6) |
Social psychology (960) |
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3894) |
SM ISO690:2012 PAVLENKO, Lilia. Influenţe ale factorului de gen asupra comportamentului în situaţii de conflict. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2017, nr. 1(10), pp. 157-168. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||||
Numărul 1(10) / 2017 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||||
|
|||||||
CZU: 316.6+37.015.3 | |||||||
Pag. 157-168 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Reprezentanţii teoriei rolurilor sociale (J.L. Moreno, A. Bandura, H. Mead etc.) susţin că diferenţele gender constituie un produs al rolurilor sociale, care menţin sau deprimă, la rândul lor, variante concrete de comportament ale bărbaţilor şi femeilor. Rolurile variate dezvoltă mai multe deprinderi şi atitudini ce generează comportamente diferite pentru ambele genuri. Cercetarea comportamentului bărbaţilor şi al femeilor în situaţiile, în special tensionante, cu care se confruntă, a prezentat dintotdeauna interes sporit pentru cei ce studiază problematica gender. Interesul sporit a şi stimulat această cercetare, având ca subiect dependenţa tipului de comportament de factorul gender într-o situaţie tensionantă din copilărie şi adolescenţă. Autoarea articolului analizează rezultatele experimentale ale cercetării obţinute prin aplicarea metodei proiective Imaginile pe un eşantion de 230 de subiecţi de vârstele preşcolară (78 - în jur de 6 ani), şcolară mică (72 - în jur de 9 ani) şi preadolescentă (78 - în jur de 12 ani). Rezultatele completează cu date noi reprezentările despre tipul de comportament preferat în situaţiile conflictuale în care este implicat factorul gender. Analiza rezultatelor cercetării în dinamică la cele trei vârste a pus în evidenţă tendinţe generale referitor la preferinţele unor anumite tipuri de comportament de către fiecare gen aparte. |
|||||||
Cuvinte-cheie factor gender, metode proiective, tip de comportament, situaţii conflictuale |
|||||||
|