Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1049 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-17 11:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.132 (64) |
Education (14324) |
SM ISO690:2012 NAGNIBEDA-TVERDOHLEB, Tatiana. Persistența motivațională a comportamentului cadrului didactic. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 1(53), pp. 70-73. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | |||||||
Numărul 1(53) / 2017 / ISSN 1811-5470 | |||||||
|
|||||||
CZU: 371.132 | |||||||
Pag. 70-73 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul respectiv abordează problema motivării cadrelor didactice într-un context postmodern al formării continue. Motivația reprezintă componenta energetico-direcțională a potențialului de învățare al cadrului didactic, ea nu trebuie considerată și interpretată ca un scop în sine, ci pusă în slujba unor performanțe. în procesul de formare continuă un rol aparte îl au motivele de realizare, deoarece profesorii motivați de această trebuință încearcă să atingă standarde de excelență. Una din teoriile de bază ale motivării cadrului didactic pentru formare continuă o considerăm cea formulată de F. Herzberg, numită „teoria celor doi factori” sau teoria bifactorială, cu două categorii de factori: factorii de menținere și factorii de dezvoltare sau factorii motivaționali. Se constată că anume factorii de dezvoltare conduc spre motivare și satisfacție. |
|||||||
Cuvinte-cheie motivare, dezvoltare, formare continuă, performanţă, optim motivațional, factori de dezvoltare, postmodern, motive de realizare, factori de menținere |
|||||||
|