Interacţiunea creativitate – imaginaţie la vârsta preşcolară / şcolară mica
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
994 58
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-26 16:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.036 (23)
Kinds of school providing general education (1985)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana, PASCARI, Valentina. Interacţiunea creativitate – imaginaţie la vârsta preşcolară / şcolară mica. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 1(53), pp. 40-46. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(53) / 2017 / ISSN 1811-5470

Interacţiunea creativitate – imaginaţie la vârsta preşcolară / şcolară mica
CZU: 373.2.036

Pag. 40-46

Callo Tatiana1, Pascari Valentina2
 
1 Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare,
2 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2017


Rezumat

Articolul abordează problematica raportului dintre creativitate şi imaginaţie la copiii care încep să înveţe sistematic fie la grădiniţă, fie la şcoală şi care sunt puşi în situaţia de a asimila anumite cunoştinţe pe diverse căi, una dintre ele fiind activitatea creatoare, susţinută de dezvoltarea imaginaţiei. Este dezvăluit specificul acestei interacţiuni şi avantajele ei educaţionale. Plus la aceasta, este pus în circuitul analitic un nou concept pedagogic, cel de nod educaţional în sistemul de învăţământ, ca un segment determinant în activitatea de formare a personalităţii copilului.

The article put a selective presentation of the role of imagination in developing children’s thinking, redefining this relation in terms of the new guidelines in education. Approaching the issue in title we shall not consider it a polemic intent, by analyzing intercorrelations between imagination and theoretical thinking we want to show why we should return to this issue which in fact not a new one. It seems that it should be expanded in order to include dialectical perspective concerning this age, which we are trying to approach integrating all in the first educational junction.

Cuvinte-cheie
creativitate, imaginaţie, gândire, gândire creativă, conduită creativă, produs creativ, proces, experienţă, adaptare,

mediu obiectual