Asistența psihologică a învățării pe tot parcursul vieții: referințe conceptuale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1071 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-11 20:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.015.3 (3)
Education and training out of school. Further education (211)
SM ISO690:2012
BOLBOCEANU, Aglaida. Asistența psihologică a învățării pe tot parcursul vieții: referințe conceptuale. In: Univers Pedagogic, 2017, nr. 1(53), pp. 34-39. ISSN 1811-5470.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(53) / 2017 / ISSN 1811-5470

Asistența psihologică a învățării pe tot parcursul vieții: referințe conceptuale
CZU: 374.015.3

Pag. 34-39

Bolboceanu Aglaida
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 20 iulie 2017


Rezumat

In articol sunt prezentate referinţele conceptuale ale suportului psihologic necesar, in cadrul invaţarii pe tot parcursul vieţii. Lucrarea se bazeaza pe rezultatele cercetarilor realizate in anul 2016 in cadrul proiectului „Epistemologia si praxeologia asistenţei psihologice a invaţarii pe tot parcursul vieţii”, de catre membrii sectorului „Asistenţa psihologica in educaţie” al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Sunt relevate diverse aspecte ale problemei si descrise succint rezultatele obţinute, sinteza carora a condus spre formularea reperelor conceptuale ale asistenţei psihologice a invaţarii pe tot parcursul vieţii.

he article presents the conceptual references of the necessary psychological support in the context of lifelong learning. The paper is based on the results of the research conducted in 2016 within the framework of the project “Epistemology and praxeology of the psychological assistance of lifelong learning”, by the members of the sector “Psychological assistance in education” of the Institute of Educational Sciences. Different aspects of the problem are highlighted and succinctly described the results, the synthesis of which led to the formulation of the conceptual aspects of the psychological assistance of lifelong learning.

Cuvinte-cheie
învăţare pe tot parcursul vieţii (ÎPTPV), capacitatea de a lua decizii, competenţe de învăţare, orientare profesională a persoanelor cu CES, dezvoltarea creativităţii persoanelor cu CES, resurse personale pentru ÎPTPV, blocaje de ÎPTPV,

asistenţă psihologică, personalitate, dezvoltare personală, responsabilitate, independenţă, iniţiativă, competenţe sociale