Validarea unui model motivațional al abandonului școlar pe populația românească
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
792 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-14 17:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37(498) (31)
Education (14324)
SM ISO690:2012
MIHĂILEASA, Loredana. Validarea unui model motivațional al abandonului școlar pe populația românească. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2017, nr. 2(47), pp. 57-65. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(47) / 2017 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Validarea unui model motivațional al abandonului școlar pe populația românească
CZU: 37(498)

Pag. 57-65

Mihăileasa Loredana
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2017


Rezumat

Considering the intention to validate a motivational model of dropout on Romanian students and undergraduate students, the model proposed by Hardre AND Reeve [4] was the starting point for this study. Therefore, using structural equation model (SEM), the most part of hypothesis proposed by Hardre AND Reeve were confirmed on Romanian population. Thus, the students with high perception on teacher autonomy support obtained higher score to self-determination motivation and perceived competence, and the high level of motivation lead to a low intention to dropout. In addition, perceived competence predicts expectance school performance, which in turn predicts the intention of dropout.

Având în vedere intenția de a valida un model motivațional al abandonului școlar pe populația românească de elevi și studenți, am pornit de la modelul propus de Hardre și Reeve [4]. Prin urmare, utilizând modelul ecuațiilor structurale (SEM), am constatat că cea mai mare parte a ipotezelor propuse de Hardre și Reeve se confirmă și pe populația românească. Astfel, elevii și studenții care percep sprijinul autonomiei acordat de către profesori vor avea un nivel mai ridicat al motivației de autodeterminare și al competenței percepute, iar nivelul crescut al motivației va duce la scăderea intenției de a abandona studiile. De asemenea, competența percepută prezice performanța școlară așteptată, care la rândul ei prezice intenția de a abandona studiile.

Cuvinte-cheie
abandon, model motivaţional,

motivație de auto-determinare,

SEM