Unele aspecte teoretico-metodologice de sporire a eficienței personale în contextul consilierii ontologice complexe, autoconsilierii și al autoperfecționării
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
817 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-23 15:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.923.2 (201)
Psychology (3368)
SM ISO690:2012
CUZNEŢOV, Larisa. Unele aspecte teoretico-metodologice de sporire a eficienței personale în contextul consilierii ontologice complexe, autoconsilierii și al autoperfecționării. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 9-14. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Unele aspecte teoretico-metodologice de sporire a eficienței personale în contextul consilierii ontologice complexe, autoconsilierii și al autoperfecționării
CZU: 159.923.2

Pag. 9-14

Cuzneţov Larisa
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretico-aplicativ ce reflectă unele aspecte metodologice de sporire a eficienței per-sonale în contextul consilierii ontologice complexe, autoconsilierii și al autoperfecționării persoanei. Pe parcurs a fost precizată aplicarea termenilor de: om, individ, persoană, personalitate; au fost analizate și esențializate perspectivele de abordare a personalității (atomistă, structurală, sistemică, psihosocială); modelul sintetic-integrativ al personalității în concepția lui M.Zlate; pozițiile de bază ale școlii psihanalitice: dezvoltarea cunoștințelor și abilităților metacognitive în cadrul consilierii, autoconsilierii și al orientării persoanei spre autoperfecționare.

The article is a theoretical and practical study. It reflects some methodological aspects of increasing personal effectiveness in the context of counseling, self-identity and self-improvement of the person. In this article, the use of terms has been identified: human, individual, person, personality; were analyzed and refined approaches of personality (atomistic, structural, systemic and psychosocial); presented and analyzed the Synthetic-integrative model of personality of M.Zlate. Also, this article describes the main provisions of school of psychoanalysis, the development metacognitive knowledge and metacognitive skills in counseling and self-improvement of the person.

Cuvinte-cheie
om, individ, persoană, personalitate, cunoştinţe metacognitive, autoperfecţionare,

perspective de abordare a personalității, model sintetic-integrativ al personalității, eficiență personală/ autoeficiență, școală psihanalitică, abilități metacognitive, consiliere ontologică complexă, autoconsiliere