Aspecte psihologice ale absenteismului scolar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
986 90
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.52:159.923 (3)
Education (14076)
Psychology (3327)
SM ISO690:2012
DECEAN, Monica. Aspecte psihologice ale absenteismului scolar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 207-212. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Aspecte psihologice ale absenteismului scolar
CZU: 371.52:159.923

Pag. 207-212

Decean Monica
 
Universitatea „Lucian Blaga“, Sibiu
 
Disponibil în IBN: 26 martie 2017


Rezumat

Aspectele psihologice individuale, cele sociale sau comunitare se întrepătrund în cazurile de absenteism, având de multe ori consecinţe grave. Principalii factori de stres al elevilor sunt presiunea grupului, riscul consumului de droguri, metode educative slabe sau inconstante, disfuncţiile în notare, frica de examene etc. Din această perspectivă, absenteismul devine o problemă socială, fiind un semnal al existenţei unor probleme la nivel de societate.

Individual psychological aspects, social and communitary ones are intertwined in cases of absenteeism, often with serious consequences. The main stress factors for students are group pressure, the risk of drug abuse, weak or inconsistent educational methods, disfunctionnal scoring, fear of exams etc. From this perspective, absenteeism becomes a social problem, an indicator of problems existing within the society and community

Cuvinte-cheie
risc, absenteism, aspecte, elevi, şcoală, stres, factori, cauze, societate