Particularitaţile psihopedagogice de formare iniţiala a cadrelor didactice in contextul educaţiei centrate pe elev
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
962 21
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-20 13:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3:371.132:37.04 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3911)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (250)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir, LEFTER, Ludmila. Particularitaţile psihopedagogice de formare iniţiala a cadrelor didactice in contextul educaţiei centrate pe elev. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 44-50. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Particularitaţile psihopedagogice de formare iniţiala a cadrelor didactice in contextul educaţiei centrate pe elev
CZU: 37.015.3:371.132:37.04

Pag. 44-50

Guţu Vladimir1, Lefter Ludmila2
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 UNICEF
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2017


Rezumat

În articol dat este abordată problema privind formarea iniţială a cadrelor didactice pentru a realiza educaţia centrată pe elev. În acest sens sunt analizate diferite modele de formare a cadrelor didactice din diferite ţări şi sunt propuse direcţiile specifice pentru instituţiile de învăţământ superior din Republica Moldova, şi anume: formarea filosofică, formarea psihologică, formarea pedagogică, formarea etică şi formarea culturală. Totodată, este propus un ansamblu de condiţii în care poate fi realizat acest proces.

In the given article dealing with the initial training of teachers to achieve student-centered education. In this sense considering different models of teacher training from different countries and propose specific directions for higher education institutions in Moldova, namely: filozifică training, psychological training, pedagogical training, ethics training and cultural training. Also proposed a set of conditions under which this process can be realized.

Cuvinte-cheie
educaţie centrată pe elev, formare iniţială, psihopedagogie, condiţii psihopedagogice, activitate didactică,

abordare sistemică-sinergetică