Activitatea independenta a studentului prin prisma evaluarii formative
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
780 16
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-21 00:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.111 (18)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
SM ISO690:2012
SPÎNU, Valeria, BÎRNAZ, Nina. Activitatea independenta a studentului prin prisma evaluarii formative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 34-43. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Activitatea independenta a studentului prin prisma evaluarii formative
CZU: 378.147.111

Pag. 34-43

Spînu Valeria, Bîrnaz Nina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 24 martie 2017


Rezumat

Obiectivul principal al acestui studiu constă în identificarea şi analiza esenţei şi specificului activităţii independente a studentului (AIS) prin prisma evaluării formative în învăţământul universitar. Activitatea independentă a studentului contribuie la realizarea eficientă a finalităţilor educaţionale şi la formarea competenţelor lui profesionale, în condiţiile unei planificări eficiente din partea profesorului şi a studentului. Evaluarea formativă vizează îmbunătăţirea activităţii independente a studentului, în cazul în care profesorul şi studentul interacţionează între ei, în baza unui feedback formativ oportun şi suportiv. Evaluarea formativă permite reglarea interactivă a AIS; astfel, studentul poate să automonitorizeze activitatea independentă, iar profesorul – să adapteze strategia de predare. Eficienţa AIS depinde de colaborarea actorilor educaţionali – profesorul şi studentul, fiecare având rolul său specific în activitatea independentă a studentului. Îmbunătăţirea formării profesionale şi eliminarea cauzelor care blochează acest proces constă în utilizarea în mod eficient, de către cadrele didactice şi studenţi, a strategiei activităţii independente a studentului prin prisma profesorului şi a studentului. Ameliorarea AIS este posibilă prin îmbunătăţirea evaluării formative în învăţământul universitar.

The main objective of this study is to identify and analyze the essence and specifics of student independent work through the formative assessment in higher education. SIW contribute to the effective realization of educational outcomes and to the formation of professional skills of students in conditions of effective planning by the teacher and the student. Formative assessment aims the improvement of student independent work, if teacher and student interact with each other, based on a timely and supportive formative feedback. Formative assessment allows interactive regulation of SIW, so the student can to self-monitoring the independent work and the teacher – to adapt the teaching strategy. The efficiency of SIW depends on collaboration of educational actors – teacher and student, where each has its specific role in SIW. Improving training and eliminate the causes that block this process is effectively used by teachers and students, the strategy Student Independent Work through the prism of teacher and student. Improving SIW it is possible by improving the quality of formative assessment in higher education.

Cuvinte-cheie
activitate independentă a studentului,

evaluare formativă, monitorizare, evaluare, autoevaluare,

feedback