Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
780 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-21 00:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147.111 (18) |
Higher education. Universities. Academic study (2563) |
SM ISO690:2012 SPÎNU, Valeria, BÎRNAZ, Nina. Activitatea independenta a studentului prin prisma evaluarii formative. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 9(99), pp. 34-43. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(99) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147.111 | ||||||
Pag. 34-43 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Obiectivul principal al acestui studiu constă în identificarea şi analiza esenţei şi specificului activităţii independente a studentului (AIS) prin prisma evaluării formative în învăţământul universitar. Activitatea independentă a studentului contribuie la realizarea eficientă a finalităţilor educaţionale şi la formarea competenţelor lui profesionale, în condiţiile unei planificări eficiente din partea profesorului şi a studentului. Evaluarea formativă vizează îmbunătăţirea activităţii independente a studentului, în cazul în care profesorul şi studentul interacţionează între ei, în baza unui feedback formativ oportun şi suportiv. Evaluarea formativă permite reglarea interactivă a AIS; astfel, studentul poate să automonitorizeze activitatea independentă, iar profesorul – să adapteze strategia de predare. Eficienţa AIS depinde de colaborarea actorilor educaţionali – profesorul şi studentul, fiecare având rolul său specific în activitatea independentă a studentului. Îmbunătăţirea formării profesionale şi eliminarea cauzelor care blochează acest proces constă în utilizarea în mod eficient, de către cadrele didactice şi studenţi, a strategiei activităţii independente a studentului prin prisma profesorului şi a studentului. Ameliorarea AIS este posibilă prin îmbunătăţirea evaluării formative în învăţământul universitar. |
||||||
Cuvinte-cheie activitate independentă a studentului, evaluare formativă, monitorizare, evaluare, autoevaluare, feedback |
||||||
|