Survey as a group interactive teaching technique
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1449 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-05 08:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147.02 (72)
Higher education. Universities. Academic study (2563)
SM ISO690:2012
GOREA, Ana. Survey as a group interactive teaching technique. In: Administrarea Publică, 2017, nr. 1(93), pp. 81-84. ISSN 1813-8489.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Administrarea Publică
Numărul 1(93) / 2017 / ISSN 1813-8489

Survey as a group interactive teaching technique
CZU: 378.147.02

Pag. 81-84

Gorea Ana
 
Academy of Public Administration, Republic of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2017


Rezumat

Smooth running of the educational process and the results depend a great deal on the methods used. The methodology of teaching offers a great variety of teaching techniques that the teacher can make use of in the teaching/learning process. Such techniques as brainstorming, the cube, KLW, case study, Venn diagram, and many other are familiar to the teachers and they use them effectively in the classroom. The present article proposes a technique called ‘survey’, which has been successfully used by the author as a student-centered speaking activity in foreign language classes. It has certain advantages especially if used in large groups. It can be adapted for any other discipline in the case when the teacher wishes to offer the students space forcooperative activity and creativity.

Bunul mers al procesului de învățământ și rezultatele obținute depind în mare măsură de metodele utilizate. Metodologia predării ne oferă o mare varietate de tehnici de predare pe care profesorul le poate utiliza în procesul de predare/învățare. Astfel de tehnici ca brainstorming-ul, cubul, știu/vreau să știu/am învățat, studiul de caz, diagrama Venn etc. sunt bine cunoscute profesorilor și le utilizează eficient în predare. Articolul de față propune o tehnică de predare numită ,,sondaj” care a fost utilizată cu succes de către autor la lecțiile de limbi străine în calitate de tehnică centrată pe elev, menită să dezvolte abilitățile de vorbire. Ea are anumite avantaje, mai ales dacă este utilizată în grupuri mari. Tehnica poate fi adaptată pentru orice altă disciplină în cazul în care profesorul dorește să le ofere studenților spațiu pentru activitate cooperativă și creativitate.

Cuvinte-cheie
learning process, method of teaching, survey,

interactive teaching technique