Aplicarea strategiilor didactice interactive in formarea competenţelor profesionale teoretice in invăţământul superior
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
850 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-31 15:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.02 (55)
Higher education. Universities. Academic study (2576)
SM ISO690:2012
CAZAC-SCOBIOALA, Viorica, ADASCALIȚA (CRIGAN), Lucia. Aplicarea strategiilor didactice interactive in formarea competenţelor profesionale teoretice in invăţământul superior. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 90-96. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Aplicarea strategiilor didactice interactive in formarea competenţelor profesionale teoretice in invăţământul superior
CZU: 378.02

Pag. 90-96

Cazac-Scobioala Viorica, Adascalița (Crigan) Lucia
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2017


Rezumat

Lucrarea prezintă rezultatele studiului de aplicare a strategiilor didactice interactive în formarea competenţelor profesionale teoretice în învăţământul superior la disciplinele cu caracter artistic cu dominanţă teoretică, dar și tehnic. Metodele interactive incluse în studiu au fost aplicate atât la desfășurarea activităţilor didactice tradiţionale „faţă în faţă” cât și la distanţă, utilizând instrumentele și tehnicile învăţământului „e-learning” prin platforma „Moodle UTM” și în forma mixtă de organizare a procesului didactic. Aplicarea strategiilor interactive și-a confirmat eficienţa apreciată prin indicatorii cuantificabili: prezenţa la evaluările curente și cele finale, media finală pe grupe academice, rata de promovare a disciplinei, numărul de lucrări de cercetare cu participări la manifestări știinţifice naţionale și internaţionale, participări și incluziuni în proiecte etc.

The paper presents the results of the application of interactive teaching strategies in theoretical professional training in higher education in artistic disciplines with theoretical dominance, and in the technical ones. The interactive methods included in the study were applied in teaching activities both traditional “face to face” and remote – using the tools and techniques of “e-learning” through the “Moodle UTM” platform as well as a mixed form of organizing the teaching process. The efficiency of the application of interactive strategies is confirmed and estimated by quantifiable indicators, such as: attendance at current and final evaluations, final average mark of separate academic groups, the disciplines passing rate, number of research papers with participation in local and international scientific events and projects.

Cuvinte-cheie
strategii didactice interactive, competențe, învăţământ superior,

e-learning