Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
864 42 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-19 21:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
786.2:37.042.2 (1) |
Music (1804) |
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (239) |
SM ISO690:2012 ROMAN, Ruslana, RUSU-ANDRONOVICI, Adela. Unele repere metodologice cu privire la formarea abilităţii motorii necesare pentru citirea la prima vedere la lecţiile de pian. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 60-67. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 786.2:37.042.2 | |||||
Pag. 60-67 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul de faţă este dedicat uneia dintre cele mai actuale probleme de constituire ale pianistului – dezvoltării aptitudinii de citire la prima vedere, în special a formării abilităţii motorii necesare pentru aptitudinea dată. Deoarece această capacitate nu este înnăscută, formarea și dezvoltarea ei ulterioară reprezintă una dintre problemele centrale ale educaţiei muzicale. Citirea la prima vedere este un proces complicat care necesită dezvoltarea unui întreg complex de aptitudini, precum: tehnica pianistică, reprezentări muzical-auditive, auzul intern. În articol sunt descrise exerciţii care pot servi drept fundament esenţial pentru formarea și dezvoltarea aptitudinii analizate. |
|||||
Cuvinte-cheie aptitudine, digitaţie, pianist, lectură la prima vedere, exerciţii digitaţionale |
|||||
|