Unele repere metodologice cu privire la formarea abilităţii motorii necesare pentru citirea la prima vedere la lecţiile de pian
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
864 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 21:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
786.2:37.042.2 (1)
Music (1804)
Education in relation to the educand, pupil. Guidance (239)
SM ISO690:2012
ROMAN, Ruslana, RUSU-ANDRONOVICI, Adela. Unele repere metodologice cu privire la formarea abilităţii motorii necesare pentru citirea la prima vedere la lecţiile de pian. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 60-67. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Unele repere metodologice cu privire la formarea abilităţii motorii necesare pentru citirea la prima vedere la lecţiile de pian
CZU: 786.2:37.042.2

Pag. 60-67

Roman Ruslana, Rusu-Andronovici Adela
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 10 ianuarie 2017


Rezumat

Articolul de faţă este dedicat uneia dintre cele mai actuale probleme de constituire ale pianistului – dezvoltării aptitudinii de citire la prima vedere, în special a formării abilităţii motorii necesare pentru aptitudinea dată. Deoarece această capacitate nu este înnăscută, formarea și dezvoltarea ei ulterioară reprezintă una dintre problemele centrale ale educaţiei muzicale. Citirea la prima vedere este un proces complicat care necesită dezvoltarea unui întreg complex de aptitudini, precum: tehnica pianistică, reprezentări muzical-auditive, auzul intern. În articol sunt descrise exerciţii care pot servi drept fundament esenţial pentru formarea și dezvoltarea aptitudinii analizate.

This article focuses on one of the urgent problems of forming a pianist – the development of score reading skills, in particular the development of motor skills required for this aptitude. Since this ability is not innate, the formation of score reading skills becomes one of the central problems of musical education. Sight-reading is a complex process, requiring the development of complex musical abilities: skills in piano technique, musical and auditory representations, internal hearing. The article presents a series of exercises that can serve as a solid basis for the formation and development of score reading skills.

Cuvinte-cheie
aptitudine, digitaţie, pianist,

lectură la prima vedere, exerciţii digitaţionale