Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
677 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-08-02 20:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
78.071.1:782(478)(091) (1) |
Music (1809) |
Dramatic music. Opera (98) |
SM ISO690:2012 MORARU, Emilia. Unele considerații asupra evoluției genului de operă in creația compozitorilor din Basarabia. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 4(27), pp. 17-22. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 4(27) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 78.071.1:782(478)(091) | ||||||
Pag. 17-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul de față este dedicat relevării particularităților stilistice și de gen, caracteristice creațiilor de operă ale compozitorilor din Moldova. Autoarea consideră necesar să evidențieze, la început, unele evenimente istorice importante, care au marcat destinul cultural al spațiului dintre Nistru și Prut, evenimente care au contribuit la fondarea unui teatru de operă și a unei școli naționale de muzică. Sunt identificate procedeele de valorificare a folclorului, limbajul muzical utilizat și gândirea componistică a creatorilor de operă din Moldova începând cu 1924 (o dată cu debutul primei opere) și până în 2004 (ultimul „cuvânt” spus în acest gen). |
||||||
Cuvinte-cheie teatru de operă, operă istorică, melos popular, studiou de operă, operă-oratoriu, operă-dor, monooperă cu balet, gândire tono-modală și diatonic-modală, polimodalism, limbaj componistic eterogen |
||||||
|