Valenţele parteneriatului educaţional în integrarea socială a elevului cu abandon şcolar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1636 180
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 10:52
SM ISO690:2012
UNCU, Veronica. Valenţele parteneriatului educaţional în integrarea socială a elevului cu abandon şcolar. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2009, nr. 4, pp. 45-52. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 4 / 2009 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Valenţele parteneriatului educaţional în integrarea socială a elevului cu abandon şcolar

Pag. 45-52

Uncu Veronica
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2016


Rezumat

This article tackles the importance of educational cooperation when drop out children need to be socially integrated. The issue is particularly difficult. Indeed a huge diversity of factors has to be taken into account. Therefore educative and instructive agents have to work for the reintegration of a very important school segment: the pupils. We need to understand that a powerful action is needed in order to prevent and to rehabilitate social, psychic, and pedagogic problems of these children.

Cuvinte-cheie
parteneriat educaţional, adaptare socială, integrare socială, eşec şcolar, abandon şcolar