Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1029 95 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 15:00 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.22 (108) |
Economic policy. Control of the economy. Management of the economy. Economic planning (432) |
SM ISO690:2012 MERUŢA, Alexandrina, RUSU, Bianca, ROŞCA, Petru. Motivarea şi satisfacţia în economia de piaţă funcţională. In: Analele Universităţii Libere Internaţionale din Moldova (Seria Economie), 2015, nr. 16, pp. 119-126. ISSN 1857-1468. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Universităţii Libere Internaţionale din Moldova (Seria Economie) | |||||||
Numărul 16 / 2015 / ISSN 1857-1468 | |||||||
|
|||||||
CZU: 338.22 | |||||||
JEL: O15, M12 | |||||||
Pag. 119-126 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Avand în vedere că motivarea cuprinde în structura sa elemente-formale şi informale-de natură economică sau morală-spirituală, care pot stimula angajaţii să se implice afectiv în înfăptuirea obiectivelor, nu numai din raţiuni pe termen scurt, puternic influenţate de mediul integrator,în condiţiile în care, indivizii au niveluri diferite de aspiraţii sau idealuri cu ajutorul cărora pun în mişcare acţiuni, atitudini şi fapte, apare imperios cerinţa că motivarea ar trebui să fie strict personalizată, chiar dacă solicită un efort suplimentar din partea angajatului. Aşadar, dacă nevoile primare sunt satisfăcute, ele lasă loc liber nevoilor de ordin superior, cele care asigură afirmarea pesonalităţii umane. Dincolo de salariu şi de facilităţi pentru efortul şi iniţiativa manifestate, motivaţia presupune şi cultivarea sentimentului împlinirii profesionale şi sociale, cum sunt: nevoia de a învăţa prin muncă, nevoia de a cunoaşte natura şi societatea, nevoia de a lua decizii şi de a fi recunoscut ca profesionist, nevoia de a fi artizani ai configurării viitorului etc. |
|||||||
Cuvinte-cheie cadru organizaţional, cauză, satisfacţie înmuncă, afirmarea personalităţii umane, efec |
|||||||
|