Factori şi particularităţi psihosociale ale adaptării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1158 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-11-23 23:35
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.015.3 (35)
Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools (691)
SM ISO690:2012
TOMA, Sergiu. Factori şi particularităţi psihosociale ale adaptării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2016, nr. 5(95), pp. 183-190. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(95) / 2016 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Factori şi particularităţi psihosociale ale adaptării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale
CZU: 376.015.3

Pag. 183-190

Toma Sergiu
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
 
Disponibil în IBN: 30 septembrie 2016


Rezumat

În articol este abordată problema privind factorii şi particularităţile psihosociale ale adaptării copiilor cu CES în instituţii de învăţământ. Accentul se pune pe analiza factorilor psihologici, sociali, fiind evidenţiată „inteligenţa” ca un mecanism reglator. Alt factor ţine de motivaţia extrinsecă şi cea intrinsecă. Pe larg se analizează nivelul de aspiraţie, afectivitatea, capacitatea de autoreglare, imaginea de sine ca factori determinanţi ai adaptării copiilor cu CES în instituţiile de învăţământ.

PSYCHOSOCIAL FACTORS AND PECULIARITIES OF ADAPTATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL REQUIREMENTS The article does not give address psychosocial factors and peculiarities of adaptation of children with SEN in schools. The focus is on analyzing the psychological, social factors, highlighting the "intelligence" as a regulatory mechanism. Another factor related to the intrinsic and extrinsic motivation extensively analyzed the level of aspiration, affect the ability of self-regulation, self-image, as drivers of adaptation of SEN children in educational institutions.

Cuvinte-cheie
adaptare psihosocială, factori psihosociali, copii cu CES, inteligenţă, afectivitate, imaginea de sine, aspiraţie, autoreglare

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-47068</cfResPublId>
<cfResPublDate>2016-09-14</cfResPublDate>
<cfVol>95</cfVol>
<cfIssue>5</cfIssue>
<cfStartPage>183</cfStartPage>
<cfISSN>1857-2103</cfISSN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/47068</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Factori şi particularităţi psihosociale ale adaptării copiilor cu cerinţe educaţionale speciale</cfTitle>
<cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>adaptare psihosocială; factori psihosociali; copii cu CES; inteligenţă; afectivitate; imaginea de sine; aspiraţie; autoreglare</cfKeyw>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>În articol este abordată problema privind factorii şi particularităţile psihosociale ale adaptării copiilor cu CES în instituţii de învăţământ. Accentul se pune pe analiza factorilor psihologici, sociali, fiind evidenţiată „inteligenţa” ca un mecanism reglator. Alt factor ţine de motivaţia extrinsecă şi cea intrinsecă. Pe larg se analizează nivelul de aspiraţie, afectivitatea, capacitatea de autoreglare, imaginea de sine ca factori determinanţi ai adaptării copiilor cu CES în instituţiile de învăţământ. </cfAbstr>
<cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>PSYCHOSOCIAL FACTORS AND PECULIARITIES OF ADAPTATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL REQUIREMENTS The article does not give address psychosocial factors and peculiarities of adaptation of children with SEN in schools. The focus is on analyzing the psychological, social factors, highlighting the "intelligence" as a regulatory mechanism. Another factor related to the intrinsic and extrinsic motivation extensively analyzed the level of aspiration, affect the ability of self-regulation, self-image, as drivers of adaptation of SEN children in educational institutions. </cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2016-09-14T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2016-09-14T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-13744</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2016-09-14T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-13744</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-13744-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2016-09-14T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Toma</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Sergiu</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>