Insemnătatea vorbirii scenice in procesul de elaborare a spectacolului de licență
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
714 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-08 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.028 (28)
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521)
SM ISO690:2012
MEREUŢĂ-GRIGORIEV, Vera. Insemnătatea vorbirii scenice in procesul de elaborare a spectacolului de licență. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 107-111. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Insemnătatea vorbirii scenice in procesul de elaborare a spectacolului de licență
CZU: 792.028

Pag. 107-111

Mereuţă-Grigoriev Vera
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 26 septembrie 2016


Rezumat

Este migăloasă munca depusă la elaborarea spectacolului de licenţă. Ghidaţi de regizorul-pedagog, studenţii actori invaţă să transforme valorosul material literar in unul scenic, activ, eficient, expresiv. Toate elementele structurale ale piesei – ideea, conflictul, caracterele personajelor sunt exprimate prin cuvinte. Cuvantul trebuie bine şlefuit, reliefat artistic, ca să poată reda viaţa organică a personajului. Actorul este cel ce dă viaţă, dă valorificare scenică prin vocea sa acestor idei. Pedagogul de vorbire scenică urmăreşte acelaşi scop ca şi pedagogul de artă actoricească: firescul, sinceritatea, comunicarea cu partenerul, puterea de convingere, cuvantul rostit fiind unul din elementele principale ale artei dramatice.

Developing a stage performance is thorough work. Guided by the teacher –director the students-actors learn to transform literary material of great value into an active, efficient of great expressive scenic work. All the structural elements of the playthe idea, conflict, the characters nature are expressed through woeds. The word should be well brushed up, artistically outlined so that it could convey the character’s organic life. The actor is the one that gives life and stage valorisation to these ideas throught his voice. Both the teacher of stage speaking and the acting art teacher per sue the same purpose: naturaless, sincerity, communication whit the partner, the power of convincing; the spoken woed being one of the main elements of dramatic art.

Cuvinte-cheie
cuvânt, atac verbal, tăcere scenică,

voce, comunicare, tonalitate