Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
714 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-08 20:46 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.028 (28) |
Theatre. Stagecraft. Dramatic performances (521) |
SM ISO690:2012 MEREUŢĂ-GRIGORIEV, Vera. Insemnătatea vorbirii scenice in procesul de elaborare a spectacolului de licență. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2014, nr. 3(23), pp. 107-111. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 3(23) / 2014 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 792.028 | |||||
Pag. 107-111 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Este migăloasă munca depusă la elaborarea spectacolului de licenţă. Ghidaţi de regizorul-pedagog, studenţii actori invaţă să transforme valorosul material literar in unul scenic, activ, eficient, expresiv. Toate elementele structurale ale piesei – ideea, conflictul, caracterele personajelor sunt exprimate prin cuvinte. Cuvantul trebuie bine şlefuit, reliefat artistic, ca să poată reda viaţa organică a personajului. Actorul este cel ce dă viaţă, dă valorificare scenică prin vocea sa acestor idei. Pedagogul de vorbire scenică urmăreşte acelaşi scop ca şi pedagogul de artă actoricească: firescul, sinceritatea, comunicarea cu partenerul, puterea de convingere, cuvantul rostit fiind unul din elementele principale ale artei dramatice. |
|||||
Cuvinte-cheie cuvânt, atac verbal, tăcere scenică, voce, comunicare, tonalitate |
|||||
|