Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
982 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 20:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
786.2:784.4 (1) |
Music (1809) |
Vocal music (287) |
SM ISO690:2012 GUPALOVA, Elena. Lucrările pentru pian în contextul creaţiei componistice de Oleg Negruţa. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2015, nr. 2(25), pp. 108-114. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(25) / 2015 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 786.2:784.4 | ||||||
Pag. 108-114 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In acest articol autoarea descrie moştenirea pianistică a lui O. Negruţa ca parte componentă a creaţiei sale componistice, plasând în centrul atenţiei perspectiva valorificării lucrărilor pentru pian ale compozitorului în practica concertistică şi pedagogică din Republica Moldova. Prezentarea generală a pieselor pianistice cuprinde nu numai creaţiile publicate (culegerea “Dispoziţie de primăvară”, “Album pentru copii”, piesele „Scherzo”, „Improvizaţie”ş.a.), dar şi manuscrisele (Concert pentru pian si orchestră, două caiete „Cântece fără cuvinte”, lucrări polifonice ş.a.), inclusiv duetele pianistice şi transcripţiile personale ale unor lucrări cunoscute („Nocturnă” — fragment din Concertul pentru trompetă şi orchestră, „Hora staccato” a lui G. Dinicu ş.a.). |
||||||
Cuvinte-cheie lucrări pentru pian, folclor muzical moldovenesc, colorit naţional, desen ritmic, melodicitate, improvizaţie, particularităţile stilului, practica pianistică |
||||||
|