Dimensiunile cantitative și calitative ale pieței serviciilor de business-consulting din Republica Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
991 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-10 16:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.942:334.7(478) (2)
Fields of management (316)
Forms of organization and cooperation in the economy (975)
SM ISO690:2012
LOBANOV, Natalia, ZUBCO, Roman. Dimensiunile cantitative și calitative ale pieței serviciilor de business-consulting din Republica Moldova. In: Economica, 2016, nr. 2(96), pp. 7-25. ISSN 1810-9136.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Economica
Numărul 2(96) / 2016 / ISSN 1810-9136

Dimensiunile cantitative și calitative ale pieței serviciilor de business-consulting din Republica Moldova
CZU: 005.942:334.7(478)
JEL: M10; F23, F60.

Pag. 7-25

Lobanov Natalia, Zubco Roman
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 2 august 2016


Rezumat

Serviciile de business-consulting, precum și orice alt produs, sunt create pentru a fi vândute, însă destinatarii acestui tip de servicii trebuie să conștientizeze necesitatea de a investi în valorificarea cunoștințelor organizaționale ale întreprinderii, ceea ce necesită un anumit nivel de maturitate economică, inteligență managerială, precum și abilități de gestiune bine dezvoltate. Pe de altă parte, sfera serviciilor de consultanță pentru afaceri este determinată și de disponibilitatea pe piață a cunoștințelor, experienței profesionale și a tehnologiilor ce corespund acelor probleme organizaționale și de producere, care necesită intervenție pentru a fi soluționate. Aceste cunoștințe și tehnologii trebuie sistematizate, adaptate și încorporate într-o formă care să permită utilizarea și transmiterea lor de la consultant către beneficiarul serviciului pe durata misiunii de consiliere. Prezentul studiu este orientat spre determinarea interdependențelor dintre cererea și oferta serviciilor de business-consulting din Republica Moldova, iar pentru atingerea acestui scop, au fost cercetate următoarele aspecte: identificarea factorilor de influență și tendințelor ce se manifestă pe piața autohtonă a serviciilor de consultanță; realizarea unei cercetări de piață prin anchetare industrială cu scopul de a evalua situația de pe piața serviciilor de consulting, a avantajelor și constrângerilor ei; formularea previziunilor estimative privind evoluția pieței serviciilor de consultanță din Republica Moldova pentru perioada 2016-2020.

Business-consulting services, as well as any other product, are designed to be sold; however, the recipients of such services should recognize the need to invest in harnessing organizational knowledge of the enterprise, which requires a certain level of economic maturity, managerial intelligence and well developed management skills. On the other hand, the domain of business consulting services is determined by the availability of market knowledge, professional experience and technologies that match those organizational and production problems that require intervention to be resolved. These technologies and knowledge have to be systematized, adapted and incorporated into a form that allows its use and transmission by the consultant to the customer during advisory mission. This study has the aim to determine the interdependencies between supply for business consulting services in the Republic of Moldova, and for this purpose, there were investigated the following aspects: the identification of factors of influence and trends that are manifested on the local advisory services; market research performance made by an industrial survey in order to assess the situation on the market of consulting services, its advantages and constraints; formulating estimates of market development forecasts for consulting services in Moldova for the period of 2016-2020.

Cuvinte-cheie
consultanță pentru afaceri,

managementul cunoştinţelor, capital intelectual, competitivitate, economia cunoașterii