Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1461 39 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-13 16:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
331.101.1:747.012 (1) |
Theory and organization of work. Relations between business firms and employees (387) |
Drawing. Design. Applied arts and crafts (336) |
SM ISO690:2012 MALARCIUC, Ludmila. Ergonomia și estetica – baza confortului în designul interior. In: Revistă de știinţe socioumane , 2016, nr. 2(33), pp. 77-83. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | |||||||
Numărul 2(33) / 2016 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | |||||||
|
|||||||
CZU: 331.101.1:747.012 | |||||||
Pag. 77-83 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Designul interior efectuează o multitudine de sarcini, una dintre care este funcția estetică: obiectele comode și atrăgătoare educă dragostea de frumos și formează bunul gust. Analizînd calea lungă a designului interior ca fenomen al culturii, putem face concluzia că existența sa nu este una independentă și sinestătătoare. Ca creație artistică abstractă sau de proiectare el mereu are un conținut material. Ca formă a obiectului, designul posedă mai multe calități importante de exprimare: volum, spațiu, plasticitate, proporție, ritm, factură, culoare ș.a. Toate aceste mijloace se subordonează unor scopuri ergonomice și estetice principale: comodității, facilitării în utilizare, confortului și simplității în exploatare. |
|||||||
Cuvinte-cheie volum, spaţiu, plasticitate, proporție, factură, culoare, ritm, antropometria, psihologia inginerească, psihologia percepției, sistemele metrice, funcționalitatea și raționalitatea formelor |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Malarciuc, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Ergonomia și estetica – baza confortului în designul interior</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0119</relatedIdentifier> <subjects> <subject>volum</subject> <subject>spaţiu</subject> <subject>plasticitate</subject> <subject>proporție</subject> <subject>ritm</subject> <subject>factură</subject> <subject>culoare</subject> <subject>antropometria</subject> <subject>psihologia inginerească</subject> <subject>psihologia percepției</subject> <subject>sistemele metrice</subject> <subject>funcționalitatea și raționalitatea formelor</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>331.101.1:747.012</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-06-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Designul interior efectuează o multitudine de sarcini, una dintre care este funcția estetică: obiectele comode și atrăgătoare educă dragostea de frumos și formează bunul gust. Analizînd calea lungă a designului interior ca fenomen al culturii, putem face concluzia că existența sa nu este una independentă și sinestătătoare. Ca creație artistică abstractă sau de proiectare el mereu are un conținut material. Ca formă a obiectului, designul posedă mai multe calități importante de exprimare: volum, spațiu, plasticitate, proporție, ritm, factură, culoare ș.a. Toate aceste mijloace se subordonează unor scopuri ergonomice și estetice principale: comodității, facilitării în utilizare, confortului și simplității în exploatare. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>The interior design execute a lot of tasks, one of them is aesthetic function: comfortable and attractive objects educates love for the beauty and form good taste. Analyzing the long way of the interior design as a culture phenomenon, we can conclude that its existence is not independent and individual. As an artistic creation the abstract design or projective design will always have a material content. As a shape of the object, the design has several important qualities of expression: volume, space, plasticity, proportion, rhythm, texture, color etc. All these means are subordinated by some ergonomic and aesthetic purposes: commodity, ease of use, comfort and simplicity of service. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>