Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1112 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-20 13:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.124+378.36-056.2 (1) |
Higher education. Universities. Academic study (2563) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Adriana, PÂRVAN, Mariana. Redimensionarea competenţelor cadrelor didactice universitare din perspectiva integrării studenţilor cu dizabilităţi în învățământul superior. In: Revistă de știinţe socioumane , 2016, nr. 2(33), pp. 22-27. ISSN 1857-0119. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revistă de știinţe socioumane | |||||||
Numărul 2(33) / 2016 / ISSN 1857-0119 /ISSNe 2587-330X | |||||||
|
|||||||
CZU: 378.124+378.36-056.2 | |||||||
Pag. 22-27 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
În vederea pregătirii studenților pentru societatea UE din ce în ce mai mult bazată pe cunoaştere, cadrelor didactice din instituțiile de învățământ superior li se solicită să dezvolte la studenți o nouă serie de abilităţi, ceea ce necesită adesea noi metode de predare. În plus, există o cerere crescândă pentru profesori de a preda în grupe care au studenți de culturi şi limbi materne diverse, cu niveluri diferite de competenţe şi mai cu seamă studenți cu dizabilități. Toate acestea pun problema dezvoltării unui curriculum de formare iniţială a profesorilor din instituțiile de învățământ superior care să sprijine formarea acestor deprinderi pedagogice moderne de educație incluzivă, să fie în concordanţă cu direcţiile noi în care se îndreaptă învăţământul superior. |
|||||||
Cuvinte-cheie educație incluzivă, studenţi cu dizabilităţi, învăţământ superior, cadre didactice |
|||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ciobanu, A.M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> <creator> <creatorName>Pârvan, M.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Redimensionarea competenţelor cadrelor didactice universitare din perspectiva integrării studenţilor cu dizabilităţi în învățământul superior</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2016</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-0119</relatedIdentifier> <subjects> <subject>educație incluzivă</subject> <subject>studenţi cu dizabilităţi</subject> <subject>învăţământ superior</subject> <subject>cadre didactice</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>378.124+378.36-056.2</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2016-06-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>În vederea pregătirii studenților pentru societatea UE din ce în ce mai mult bazată pe cunoaştere, cadrelor didactice din instituțiile de învățământ superior li se solicită să dezvolte la studenți o nouă serie de abilităţi, ceea ce necesită adesea noi metode de predare. În plus, există o cerere crescândă pentru profesori de a preda în grupe care au studenți de culturi şi limbi materne diverse, cu niveluri diferite de competenţe şi mai cu seamă studenți cu dizabilități. Toate acestea pun problema dezvoltării unui curriculum de formare iniţială a profesorilor din instituțiile de învățământ superior care să sprijine formarea acestor deprinderi pedagogice moderne de educație incluzivă, să fie în concordanţă cu direcţiile noi în care se îndreaptă învăţământul superior. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>In order to prepare students for EU society more and more increasingly based on knowledge, the teachers of higher educational institutions are required to develop student’s a new set of skills, which often require new teaching methods. Moreover there is an increasing demand for teachers to teach in groups of students who have different native languages and cultures, with different levels of skills and especially students with disabilities. All of these put the issue of development a curriculum for initial teacher training in higher education institutions, to support the formation of these modern pedagogical skills of inclusive education, to be consistent with the new directions in which higher education is headed. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>