Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1909 169 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 09:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.036 (23) |
Kinds of school providing general education (2007) |
SM ISO690:2012 ŢAPURIN, Adriana. Cercetarea experimentală a creativităţii la vârsta preşcolară. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2016, nr. 1(42), pp. 101-106. ISSN 1857-0224. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială | ||||||
Numărul 1(42) / 2016 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.036 | ||||||
Pag. 101-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Perioada preșcolară este una din etapele cu cea mai intensă dezvoltare psihică, copilul ia contact cu mediul extern, cu grădinița, începe să socializeze, se descoperă pe sine, apar dezvoltări la nivel de personalitate, îşi dezvoltă imaginația, poate să transpună orice situație, chiar și fantastică, în realitate, de aici apare și dorința de a crea,a schimba și a transforma viața cotidiană. Creativitatea a fost definită şi ca procesul interpersonal sau intrapersonal al cărui rezultat sunt produse originale, semnificative şi de o înaltă calitate. În cazul copiilor de vârstă preşcolară, accentul ar trebui pus pe proces, adică pe dezvoltarea şi generarea de idei. Dezvoltarea creativităţii copiilor trebuie să reprezintă o preocupare permanentă pentru cadrele didactice înzestrate cu un acut simţ al imperativului social. Astfel, copilul provocat să creeze, va deveni omul capabil să găsească soluţii şi să se adapteze într-o societate aflată în permanentă schimbare. Cercetarea experimentală a creativităţii la vârsta preşcolară, descrie domeniul, etapele, materialul şi metodele de cercetare; prezintă o caracteristică generală a metodologiei de studiu, aplicată în cadrul experimentului de constatare; studiul potențialului creativ al preșcolarilor şi stabilirea impactului mediului educațional asupra dezvoltării creativității preșcolarului. |
||||||
Cuvinte-cheie creativitate, personalitate, proces, cercetare experimentala, potenţial creativ |
||||||
|