Principiul diferenţierii şi individualizării învăţării prin prisma manualului şcolar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
948 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-25 21:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.026 (66)
General questions of didactics and method (1201)
SM ISO690:2012
BÎRNAZ, Nina, FARÎMA, Ecaterina. Principiul diferenţierii şi individualizării învăţării prin prisma manualului şcolar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 9(89), pp. 43-50. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(89) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Principiul diferenţierii şi individualizării învăţării prin prisma manualului şcolar
CZU: 37.026

Pag. 43-50

Bîrnaz Nina, Farîma Ecaterina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 decembrie 2015


Rezumat

Societatea contemporană, caracterizată prin accelerarea progresului ştiinţific şi tehnic, prin explozia informaţională, prin fenomenul globalizării, reclamă o educaţie centrată pe elev, pe înclinaţiile, nevoile şi interesele acestuia, ceea ce va oferi şanse de formare, dezvoltare şi manifestare individuală a fiecărui elev. În acest context putem accentua importanţa principiului diferenţierii şi individualizării învăţării, care plasează în centrul procesului educaţional copilul, ţinând seama de achiziţiile sale, de ritmul şi de capacitatea sa de a deveni actor al propriei învăţări. Un mijloc didactic eficient de reflectare a principiului diferenţierii şi individualizării învăţării este manualul şcolar

Today’s society, which is described by the acceleration of scientific and technical progress, information burst and globalization, requires a student-centered education, based on his/her affinity, needs and interests, which will provide opportunities for training, development and individual manifestation of the student. In this context, we could point out the importance of the principle of learning differentiation and individualization, that places the child in the center of educational process, taking into account his/her achievements, rhythm and capacity of becoming the actor of his/her own learning. One effective teaching means of reflecting the principle of differentiation and individualization of learning is the schoolbook..

Cuvinte-cheie
principiul diferenţierii şi individualizării învăţării, taxonomia sarcinilor didactice.,

manual şcolar, teoria inteligenţelor multiple