Semnificația indicatorilor de performanță în evaluarea și aprecierea competitivității operatorilor de telecomunicații
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1785 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-03 15:24
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657.15:334.72:654.1+339.137.2:654.1 (1)
Accountancy (938)
Forms of organization and cooperation in the economy (975)
Telecommunication and telecontrol (organization, services) (126)
General questions of trade and commerce. Market (811)
SM ISO690:2012
BĂDICU, Galina. Semnificația indicatorilor de performanță în evaluarea și aprecierea competitivității operatorilor de telecomunicații . In: Analele Ştiinţifice ale Academiei de Studii Economice din Moldova, 2015, nr. 1, pp. 64-76. ISSN 1857-1433.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Academiei de Studii Economice din Moldova
Numărul 1 / 2015 / ISSN 1857-1433

Semnificația indicatorilor de performanță în evaluarea și aprecierea competitivității operatorilor de telecomunicații
CZU: 657.15:334.72:654.1+339.137.2:654.1

Pag. 64-76

Bădicu Galina
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2015


Rezumat

Scopul acestui articol este de a evidenția importanța indicatorilor de performanță în evaluarea și aprecierea competitivității de către orice entitate, în cazul nostru, de către operatorii de telecomunicații. Evaluarea rezultatelor activității unei entități arată modul în care ea evoluează, se gestionează bine și corect resursele, s-au atins obiectivele dorite. Obținerea competitivității de către un operator de telecomunicații presupune adaptarea permanentă a acestuia la condițiile pieței și la exigențele abonaților. Măsurarea performanței este menită de a stabili mărimea și direcția relației efort-efect, legătura între eficiență și eficacitate, de a sublinia factorii externi și interni asupra performanței. Efectuarea unei analize a indicatorilor de performanță a arătat că un operator de telecomunicații va fi mult mai expus riscurilor, dacă nu identifică și monitorizează adecvat indicatorii care îi reflectă performanța, precum: atragerea de noi abonați și veniturile generate de ei, creșterea venitului, inclusiv din servicii noi, cota de piață, loialitatea și satisfacția abonaților.

The purpose of this article is to highlight the importance to performance indicators in the evaluation and assessment of competitiveness by any entity, in this case by the telecommunications operators. Evaluation of the activity of an entity to show how it evolves, and properly manage resources, have achieved the desired objectives. Achieving competitiveness by a telecommunications operator assumes its permanent adaptation to market conditions and to the needs of subscribers. Performance measurement is intended to determine the size and direction of the effort and effect, relationship between efficiency and effectiveness, to emphasize the external factors and internal performance. An analysis of performance indicators showed that a telecommunications operator will be more exposed to risks if not properly identify and monitor indicators that reflect performance, such as attracting new subscribers and revenues generated by them, including new services, market share, customer loyalty and satisfaction of subscribers

Cuvinte-cheie
performanţă, competitivitate, eficienţă, eficacitate, profitabilitate, cota de piață,

rata și cota de penetrare, satisfacția abonaților.