Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
970 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-12 13:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
778.5(478) (3) |
Photography and similar processes (64) |
SM ISO690:2012 PLAMADEALA, Ana-Maria, OLĂRESCU, Dumitru, TIPA, Violeta. Arta cinematografică din Republica Moldova. Un post scriptum din partea autorilor. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2015, nr. 3(38), pp. 155-157. ISSN 1857-0461. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 3(38) / 2015 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
CZU: 778.5(478) | ||||||
Pag. 155-157 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pentru prima dată în filmologia națională a fost elaborată o lucrare fundamentală de sinteză consacrată evoluției filmului de ficțiune, de nonficțiune și de animație în contextul timpului. Autorii lucrării, polemizând cu caracterul ermetic al studierii istoriei filmului încetățenit în filmologia sovietică, se raliază unei abordări moderne a cinematografiei drept un fenomen multidimensional, conștientizat într-un larg context istorico-politic și istorico-cultural. Prin intermediul unor surse documentare inedite, selectate din arhivele de stat și de partid, au fost elucidate dramele imanente ale procesului de creație într-o țară totalitară, conflictele de o tensiune maximă între artist și putere. Studiul pune în valoare originalitatea și valoarea filmului autohton în diverse ipostaze: de document al timpului, metalimbaj al culturii, portretul socio-psihologic al generațiilor, accentuând contribuția ideatico-estetică a școlii naționale de film la îmbogățirea curentelor exponențiale ale filmului universal – neofolclorismul, realismul poetic, neoromantismul. În cadrul tendințelor socio-culturale fără precedent ale Europei moderne de a-și regăsi toate ramificările etnice, valorificarea artelor naționale deține un rol prioritar în depășirea crizelor de identitate. |
||||||
Cuvinte-cheie studiu de sinteză, artă cinematografică, metodologie modernă, contextul timpului, relația artistputere. |
||||||
|