Importance of parental and social support on students' achievements
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
965 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-27 10:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.26:371.322 (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885)
SM ISO690:2012
BAHEEJ, Kassem. Importance of parental and social support on students' achievements. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 137-139. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Importance of parental and social support on students' achievements
CZU: 37.018.26:371.322

Pag. 137-139

Baheej Kassem
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2015


Rezumat

There is an essential role of parental and social support on the achievements and success of students in all stages of education, high grades are mostly an apparent evidence of that support. In our research about the writing proficiency skill in English for Arab students in Israel at the age of 14, there was a clear evidence of the important role of parents in guiding and orientation of their children to do well in learning in general and in the acquisition of English as a foreign language in particular.

Suportul parental şi social deţin un rol esenţial în obţinerea performanţelor în învăţare la elevi în toate treptele de învăţământ, notele înalte fiind, în mare parte, o dovadă evidentă a acestuia. În cadrul cercetării noastre referitor la formarea competenţelor de scriere la limba engleză la elevii arabi cu vârsta de 14 ani, s-a evidenţiat importanţa rolului parental în ghidarea şi orientarea elevilor pentru obţinerea performanţelor în învăţare, în general, şi în învăţarea limbii engleze, în particular.

Cuvinte-cheie
parental support, social support, achievements, acquisitions,

writing proficiency skills.