Educaţia adulţilor şi unele dimensiuni andragogice ale invăţământului universitar din Republica Moldova
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
894 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 14:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
374.7+159.955 (1)
Education and training out of school. Further education (211)
Psychology (3362)
SM ISO690:2012
POSŢAN, Liliana. Educaţia adulţilor şi unele dimensiuni andragogice ale invăţământului universitar din Republica Moldova. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 129-133. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Educaţia adulţilor şi unele dimensiuni andragogice ale invăţământului universitar din Republica Moldova
CZU: 374.7+159.955

Pag. 129-133

Posţan Liliana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2015


Rezumat

În articol realizăm o analiză a politicilor şi practicilor din Republica Moldova în domeniul educaţiei continue în universităţi, a unor dimensiuni andragogice ale învăţământului unuiversitar şi relevăm, în special, oferirea de către universităţi a oportunităţilor de educaţie formală a studenţilor maturi. În articol sunt citate 5 surse de natură conceptuală, politică şi metodică ale cercetătorilor din domeniul educaţiei adulţilor şi mai multe surse electronice ce relevă statistici şi practici în domeniu. În rezultatul analizei, concluzionăm că educaţia adulţilor în universităţi şi particularităţile andragogice ale învăţământului superior derivă din raţionamente de natură organizatorică a sistemului de învăţământ, psihosocială, demografică, economică, psihopedagogică.

The article provides an analysis of policies and practices in the Republic of Moldova in the sphere of continuous education at universities, of andragogidal dimensions of university education and it emphasizes on the formal education opportunities provided by universities to mature students. The article cited 5 sources of conceptual, policy and methodological nature of adult education researchers and many other electronic sources that show statistics and practices from the domain. As the result of analyses, we conclude that adult education at universities and andragogical particularities of higher education derive from the judgments of organizational character of the educational system, as well as of psycho-social, demographic, economic, and psycho-pedagogical nature.

Cuvinte-cheie
educaţia adulţilor, andragogie, educaţie formală, învăţământ superior, cursant adult, student matur,

acreditare a învăţării anterioare.