Importanţa activităţilor extracurriculare în prevenirea şi corectarea abandonului şcolar
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1558 299
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 22:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018 (664)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3885)
SM ISO690:2012
BLÂNDUL, Valentin Cosmin. Importanţa activităţilor extracurriculare în prevenirea şi corectarea abandonului şcolar. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 5(75), pp. 27-29. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(75) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Importanţa activităţilor extracurriculare în prevenirea şi corectarea abandonului şcolar
CZU: 37.018

Pag. 27-29

Blândul Valentin Cosmin
 
Universitatea din Oradea
 
 
Disponibil în IBN: 27 august 2015


Rezumat

A fi profesor în societatea contemporană presupune asumarea unei responsabilităţi deosebit de mari. A fi profesor presupune transmiterea eficientă de informaţii din domeniul de specialitate al acestuia destinate elevilor săi. De asemenea, a fi profesor eficient presupune stabilirea unei relaţii pozitive cu elevii săi, construită pe încredere reciprocă, cooperare, empatie şi interes educaţional. Acest ultim aspect menţionat presupune acordarea de sprijin pentru problemele cu care se confruntă elevii în încercarea lor de a le rezolva cât mai eficient. În acest sens, pentru numeroşi elevi, abandonul şcolar poate reprezenta o foarte mare problemă, deoarece aceasta poate crea premisele eşecului educaţional şi în viaţă. Astfel, profesorii au un rol extrem de important în motivarea şi încurajarea elevilor în a rămâne în sistemul educaţiei formale, în acord cu particularităţile lor. În prezentul articol vom încerca să analizăm câteva aspecte referitoare la principalele modalităţi prin care profesorii îşi pot ajuta elevii să-şi depăşească dificultăţile legate de părăsirea timpurie a şcolii, respectiv să rămână în sistemul educaţional până la absolvirea cu diplomă a ciclului şcolar început.

To be a teacher in contemporary society is a very important and complex responsibility. To be a teacher means to effectively transmit some information about his specialty to their pupils. This one means to establish a positive relationship to their pupils, building trust, mutual cooperation, empathy and educational care. The last mentioned-one could represent to be preoccupied about the pupils’ problem, trying to help them to solve them. For many pupils the scholar dropout represents a huge issue, which can create premises for educational failure. In such circumstances, professors have an important role to motivate and encourage their pupils, according to their personal and familiar particularities. In the present paper, we will try to present some theoretical comments regarding to a few ways by which professors could help their pupils to overcome scholar dropout major risk and stay in the educational system until they graduate it with diploma.

Cuvinte-cheie
abandon şcolar, activități extracurriculare,

educaţie non-formală.