O retrospectivă asupra relaţiei dintre motivaţie şi aptitudinile profesionale
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1055 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-28 16:18
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.628:355.51 (1)
Social psychology (972)
Service in, tactics of, particular forces and units. Training of troops and officers. Tactical exercises (9)
SM ISO690:2012
COJOCARI, Lidia, CAPAŢÎNĂ-DARII, Veronica, CRIVOI, Aurelia. O retrospectivă asupra relaţiei dintre motivaţie şi aptitudinile profesionale. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 166-172. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

O retrospectivă asupra relaţiei dintre motivaţie şi aptitudinile profesionale
CZU: 316.628:355.51

Pag. 166-172

Cojocari Lidia1, Capaţînă-Darii Veronica2, Crivoi Aurelia3
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol,
3 Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 august 2015


Rezumat

Principalele motive în alegerea carierei militare sunt legate de caracteristicile vieţii socioeconomice (68%), şi numai 32% – de cele de profesie. Motivaţia studenţilor pentru cariera militară depinde de nivelul dezvoltării aptitudinilor profesionale şi de condiţiile concrete. Relaţie pozitivă a fost stabilită între: motivaţie şi scalele Realist, Convenţional ale Inventarului de Interese şi testele Aptitudine numerică, Aptitudine spaţială ale Bateriei Factoriale la studenţii motivaţi pentru cariera militară (clasterul I); motivaţie şi scalele Artistic, Social ale Inventarului de Interese şi testele Fluenţă Verbală ale Bateriei Factoriale la studenţii orientaţi spre caracteristicile vieţii socioeconomice (clasterul II).

The main reasons for the military career choice are linked to socio-economic characteristics of life – 68%, and 32% – of the profession. The motivation of students with military profile depends on the development of professional skills and specific conditions. The positive relationship has been established between: Realistic motivation scales, Conventional Interest Inventory and Numerical Aptitude tests, Aptitude Battery space to motivated students for a military career (cluster I); Artistic motivation scales, Social Interest Inventory and Battery oral fluency tests to students oriented to socio-economic characteristics of life (cluster II).

Cuvinte-cheie
motivaţie,

interes profesional, aptituni, profesia de militar.