Influenţa lui Jean Jacques Rousseau asupra pedagogiei moderne
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
883 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 20:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013:14(44)Rousseau (1)
Fundamentals of education. Theory. Policy etc. (3916)
Philosophical systems and points of view (98)
SM ISO690:2012
MAZILU, Alexandru. Influenţa lui Jean Jacques Rousseau asupra pedagogiei moderne . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 160-161. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Influenţa lui Jean Jacques Rousseau asupra pedagogiei moderne
CZU: 37.013:14(44)Rousseau

Pag. 160-161

Mazilu Alexandru
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 5 august 2015


Rezumat

Jean-Jacques Rousseau a avut o influenţă importantă asupra paradigmei pedagogiei moderne. Obiectivismul cunoştinţelor sociale în domeniul educaţiei este accentuat de principii educaţionale negative care au generat o contradicţie între individul biologic şi cel social. În domeniul cercetării teoretice a educaţiei, politica poate fi comparată cu educaţia, deoarece aceasta, pe de o parte, cere intervenţii interdisciplinare şi, pe de altă parte, solicită convergenţa viziunilor, fapt necesar pentru a elabora un obiect specific de studiu şi o metodologie proprie de cercetare.

Jean-Jacques Rousseau had an important role in modern pedagogy pattern. Social knowledge objectivity in the education field is emphasized by the negative education principles, which developed a contradiction between the natural human and the social one. In a theoretical area of research, politics can be compared to the education, because it requires on one hand, interdisciplinary interventions and on the other hand, an integrator point of view is needed in order to express a specific study object and a self methodology.

Cuvinte-cheie
pedagogie modernă, obiectivism, individ biologic şi social, cercetare teoretică a educaţiei,

politică, interdisciplinaritate, obiect de studiu, metodologie.