Developing motivation to learn in teacher training: the Israeli-Arab case
Close
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
785 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-02 20:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.123(568.4/.5) (1)
Education (14306)
SM ISO690:2012
JARJOURA, Basma. Developing motivation to learn in teacher training: the Israeli-Arab case . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 138-145. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Developing motivation to learn in teacher training: the Israeli-Arab case
CZU: 371.123(568.4/.5)

Pag. 138-145

Jarjoura Basma
 
Oranim Academic College
 
 
Disponibil în IBN: 5 august 2015


Rezumat

Developing motivation to learn is a crucial issue in teacher training. The vast majority of the literature about this topic has focused on students at elementary schools. This article attempts to turn the examination toward an evenly important group of students, college students in general, and Arab teachers training students in particular, whose motivation, academic engagement and achievement are also important to understand.

Dezvoltarea motivaţiei învăţării este o problemă crucială în formarea profesorilor. În mare parte, literatura de specialitate reflectă acest subiect vizând studenţii de la şcolile generale. Acest articol oferă o viziune asupra examinării unui grup de elevi, studenţi şi profesori arabi cu referire la formarea motivaţiei, a cărei importanţă academică este incontestabilă.

Cuvinte-cheie
motivation to learn, Arab minority students, teacher training colleges, teacher training program.,

Arab society